سرلشکر باقری: با شیوع کرونا، همگان نقش بی بدیل پزشکان در کاهش آلام را به نظاره نشستند

17:05 - 01 شهريور 1399
کد خبر: ۶۴۹۲۹۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رییس ستادکل نیرو‌های مسلح در پیامی به مناسبت روز پزشک، تاکید کرد: در پی شیوع کرونا بار دیگر همگان نقش بی بدیل سپید پوشان جامعه پزشکی را در کاهش آلام و نجات جان انسان‌ها به نظاره نشستند.
سرلشکر باقری: مجاهدت‌های جامعه پزشکی در مبارزه با کرونا جاودانه شد -  طبق اعلام سپاه نیوز؛ سرلشکر محمد باقری در پیامی به مناسبت روز پزشک از تلاش‌های جهادی و ایثارگرانه جامعه پزشکی ایران و نیرو‌های مسلح در خدمت به بیماران کرونایی قدردانی کرد.

یکم شهریور ماه سالروز تولد حکیم و طبیب، عالیقدر ایرانی ابوعلی سینا به عنوان روز پزشک و پنجم شهریور ماه زاد روز دانشمند نامدار ایرانی زکریای رازی روز داروساز نامیده شده است.
 
این ایام و مناسبت‌ها به جامعه فرهیخته و خدوم پزشکی پران به ویژه پزشکان و داروسازان ارجمند و پرتلاش عرصه سلامت نیرو‌های مسلح مبارک باد.

در پیشینه الهام آفرین تمدن اسلامی و در مسیر پیشرفت و شکوفایی دانش بشری همواره نقش طبیبان گرانمایه ممتاز و تحول آفرین بوده است و آنچه این پیشتازی و نوآوری را در حافظه تاریخ مردمان این بوم کهن، ماندگار وبرجسته کرده است، روحیه خدمت گذاری بی منت و عالمانه طبیبان بوده است که هیچگاه الام ابناء بشر را بر نتابیده در خدمتگزاری توأم با کو امت و مهرورزی آنان فراگیر و گسترده بوده است

در طول سال‌های دفاع مقدس، حضور مخلصانه تیم‌های اضطراری پزشکی و خدمات گسترده آنان در بیمارستان‌های صحرایی و پست‌های اورژانس و شهادت و عروج ده‌ها طبیب قدسی در این طریق جاویدان، فصلی درخشان در صحیفه افتخارات جامعه پزشکی کشور است.
 
این پیشینه نورانی در گستره عصر‌ها و نسل‌ها، ارتباط ناگسستنی جامعه پزشکی را با آرمان‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس فریاد زده و نشانی از جاودانگی و استمرار تعلق فکری آنان به مبانی و ارزش‌های انقلابی است که در حضور ایثارگرانه پزشکان و پرستاران و ارائه خدمات درمانی آنان به مجاهدان و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی نیز تجلی یافته است.
 
 
در استمرار این مشی و جهاد نورانی و در پی بروز و شیوع همه خبری جهانی بیماری کرونا بار دیگر همگان نقش بی بدیل سپید پوشان جامعه پزشکی را در کاهش آلام و نجات جان انسان‌ها به نظاره نشستند.
 
اما آنچه در این صحنه گسترده و تاریخی رخ نمایاند و همگان را به تقدیس و ستایش این مجاهدت‌های بزرگ رهنمون ساخت به دل خطر نشتافتن پزشکان عزیز و جان بر کف نهادن آنان برای هدیه حیات به همنوعان بود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *