امارات؛ خائن به آرمان فلسطین

3:01 - 02 شهريور 1399
کد خبر: ۶۴۹۲۸۹
دسته بندی: سیاست
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: مواضع چند روز اخیر جریانات مختلف فلسطینی راجع به امارات بسیار منفی بود و امارات را خائن به آرمان فلسطین عنوان کردند. حال امارات چطور می‌تواند مدعی باشد که این کار را برای آن‌ها انجام داده است.
مهدی شکیباییمهدی شکیبایی در گفت‌وگو با میزان، با بیان اینکه طرح معامله قرنی  که دو سال پیش آمریکایی‌ها مطرح کردند هیچ ارتباطی با مسئله فلسطین نداشت، گفت: هم اکنون نیز طرح عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با امارات هیچ ارتباطی به مسئله فلسطین ندارد.

وی افزود: در طرح معامله قرن، آمریکایی‌ها اساسا فلسطینی‌ها را به عنوان یک طرف مسئله،  حساب نکردند و سر همین موضوع هم بود که رابطه تشکیلات خودگردان و آمریکا به هم خورد و آمریکایی‌ها تمام کمک‌هایی را که به تشکیلات خودگردان می‌کردند، متوقف کردند. 

کارشناس مسائل غرب آسیا خاطرنشان کرد: آمریکا و یا سران رژیم جنایتکار صهیونیستی اگر بنا داشتند مسئله فلسطین را حل کنند باید حداقل آن طرف سازشکار فلسطینی را در این طرح شرکت می‌دادند، هدف آمریکا از ارائه طرح معامله قرن این بود که شرایطی ایجاد کند تا بعد از پیروزی محور مقاومت در سوریه و عراق، بتوانند روابط  رژیم صهیونیستی با کشور‌های عربی را عادی سازی کند؛ اعلام عادی سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی نیز حاصل همان تلاش‌ها بود.

شکیبایی عنوان کرد: مواضع چند روز اخیر جریانات مختلف فلسطینی راجع به امارات بسیار منفی بود و امارات را خائن به آرمان فلسطین عنوان کردند. حال امارات چطور می‌تواند مدعی باشد که این کار را برای آن‌ها انجام داده است که رژیم صهیونیستی کرانه باختری را در قالب طرح معامله قرن، الحاق نکند؛ این ادعا اساسا یک موضوع کاملا انحرافی است.

وی با بیان اینکه نتانیاهو با پرونده سنگین فسادمالی روبروست، گفت: او سه انتخابات اخیر را پیروز نشده و یک ائتلاف شکننده در حال فروپاشی دارد لذا در آخرین تلاش‌های خود دنبال عادی سازی روابطش با کشورهای عربی است. 

کارشناس مسائل غرب آسیا بیان داشت: اماراتی‌ها به واسطه مشارکتی که با سعودی‌ها در جنگ یمن کردند، مغضوب ایران شدند و بر سر مسائل لیبی نیز  تضاد سنگینی با ترکیه پیدا کرده اند لذا در  این تنگنای شدید امنیتی، با عادی سازی روابط‌شان با رژیم صهیونیستی، خواسته‌اند یک حامی که از حمایت غرب نیز برخوردار است، پیدا کنند. 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *