رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تاکید رییس کل دادگستری استان ایلام بر اتقان آراء در صدور احکام قضایی

8:27 - 02 شهريور 1399
کد خبر: ۶۴۹۱۸۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری استان ایلام در جلسه شورای معاونین دادگستری استان ایلام بر بر اتقان آراء در صدور احکام قضایی تاکید کرد.

تاکید رییس کل دادگستری استان ایلام بر اتقان آراء در صدور احکام قضایی - جلسه شورای معاونین دادگستری استان به ریاست علی دهقانی رییس کل دادگستری ایلام در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دهقانی ضمن اشاره به پیشرفت‌ها و تحولات ایجاد شده در قوه قضاییه بویژه در دادگستری استان، به ارتقای جایگاه آماری استان در حوزه‌های مختلف قضایی و اداری اشاره و خاطرنشان کرد: باید با تلاش و کوشش جهادی و هماهنگی و هم افزایی همه واحد‌ها در جهت تحقق اهداف و آرمان‌های تحولی در مجموعه قضایی استان قدم برداریم.

وی خواستار بهره برداری مناسب از آیین نامه‌ها، تبصره‌ها و تفسیر‌های قانونی در راستای کاهش مجازات حبس و استفاده از مجازات‌های جایگزین شد و تلاش در جهت کاهش جمعیت زندان‌های استان را حائز اهمیت دانست.

رییس کل دادگستری استان ایلام همچنین بر اهمیت ارتقاء آمار صدور ابلاغ الکترونیک، مدیریت درخواست‌های اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری و کاهش ورودی پرونده‌ها با بهره گیری از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف و دفاتر خدمات قضایی تاکید کرد.

دهقانی با اشاره به جایگاه ویژه اتقان آراء در صدور احکام قضایی بیان کرد: رأی محکمه، اثری است که در معرض رؤیت سایر قضات، وکلا و جامعه حقوقدانان قرار می‌گیرد و چکیده و عصاره پرونده و حاصل تلاش مقام قضایی است که نظم فکری، استدلال منطقی، اشراف حقوقی و علم و دانش قضایی قاضی را به منصه ظهور می‌رساند.

شایان ذکر است در ادامه این جلسه آخرین بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی قوه قضائیه بررسی و دستورات لازم جهت اجرای کامل و دقیق آن‌ها صادر شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *