اتوبوس‌های نشاط اجتماعی در مناطق محروم شیراز به‌حرکت درآمد

13:25 - 01 شهريور 1399
کد خبر: ۶۴۹۱۸۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری شیراز، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، سپاه فجر، بهزیستی و کانون پرورش فکری کود کان و نوجوانان فارس، ۶ دستگاه اتوبوس نشاط اجتماعی وارد خیابان‌های شیراز شد.

اتوبوس‌های نشاط اجتماعی در مناطق محروم شیراز به‌حرکت درآمد

- سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس در مراسم امضای تفاهم نامه و رونمایی از ۶ پایگاه سیار اجتماعی (اتوبوس) ویژه کودکان و نوجوانان برای رفع آسیب‌های اجتماعی در شیراز گفت: بحث راه اندازی اتوبوس‌های خدمات اجتماعی چند سالی است که مطرح است و بالاخره امروز شاهد به بار نشستن آن هستیم که این اقد ام شهرداری قابل تقد یر است.

وی بیان کرد: در حوزه اجتماعی دستگاه‌های مختلفی دخیل هستند و در همین راستا معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، تمام دستگاه‌های مسئول را مورد ارزیابی قرار می‌دهد که شهرداری شیراز با توجه به فعالیت‌های مثبت خود در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و ورود مسئولانه در این حوزه، رتبه اول را کسب کرده است.

اکبری با اشاره به تعدادی از وظایف قوه قضاییه در پیشگیری از وقوع جرم، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های ما در دادگستری استان، حوزه آسیب‌های اجتماعی و جلوگیری از طلاق، حاشیه نشینی و اعتیاد است و با حد ود ۶۰ مرکز مشاوره خانواده و کانون وکلا در این طرح همکاری می‌کنیم تا مناطق محروم هم از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

این مقام مسئول به برخی از ویژگی‌های طرح پایگاه‌های سیار اجتماعی پرداخت و گفت: اولین ویژگی این طرح تیمی بودن آن است و نکته مهم دیگر این است که روند مراجعه مردم به ما به شکل مراجعه ما به مردم تغییر کرده است.

وی افزود: عدالت اجتماعی با مساوات اجتماعی فرق دارد و این اتوبوس‌ها نیز بیشتر به مناطق کمتر برخوردار شهر اختصاص داده شده است و برنامه ریزی شده تا قریب به ۵٠٠ هزار نفر در ٣٠ محله، تحت پوشش بسته اجتماعی کامل و تخصصی قرار گیرند.

اکبری خاطرنشان کرد: باید از همه متخصصان در حوزه‌های مختلف دعوت کرد تا برای خدمت رسانی به مناطق محروم و کم برخورد ار بسیج شوند تا شاهد کاهش طیف گسترده‌ای از چالش‌های اجتماعی باشیم.

گفتنی است این اتوبوس‌ها دارای امکاناتی نظیر کتابخانه، بازیخانه، مشاوره روان شناختی، مشاوره حقوقی، پایش جسم، نمایشگاه و سینما هستند.

برچسب ها: فارس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *