حسرت بزرگ برای بوشهری‌ها؛ حیف از آن همه استعداد و شور

15:15 - 31 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۸۸۹۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
هر دو نماینده استان بوشهر در دو هفته پایانی فصل نوزدهم به لیگ یک سقوط کردند و این استان در لیگ برتر دوره بیستم، نماینده‌ای ندارد.

- در هفته بیست و نهم لیگ برتر، سقوط شاهین شهرداری بوشهر به لیگ یک قطعی شد و در هفته سی‌ام هم پارس جنوبی جم راهی لیگ یک شد تا هر دو نماینده استان بوشهر، قید لیگ برتر را بزنند.

فوتبال بوشهر بدون تردید یکی از مراکز مهم کشف استعداد به شمار می‌رود. تا همین نیم فصل اول، یکی از کاپیتان‌های پرسپولیس، یعنی حسین ماهینی بوشهری بود و البته ستاره اصلی استقلال یعنی مهدی قایدی اهل بوشهر است. مهدی طارمی هم با قراردادی باورنکردنی در یک قدمی حضور در پورتو پرتغال قرار دارد و این سه نفر، مُشتی نمونه خروار هستند.

با این حال، در یک فصل عجیب، اتفاقی ناامیدکننده برای جوانان علاقه‌مند به فوتبال در بوشهر رقم خورد و دو نماینده این استان، بلیت ادامه کار در لیگ برتر را از دست دادند. این اتفاق دردناک را در ابتدا باید به سومدیریت ربط داد. چه بسا اگر تفکر قدرتمندانه مدیریتی در این دو باشگاه وجود داشت، حالا حداقل یکی از آن‌ها در لیگ ماندنی می‌شد. پارس جنوبی دو فصل عالی را با مهدی تارتار در لیگ برتر پشت سر گذاشته بود و حتی یقه بزرگانی، چون استقلال، پرسپولیس، تراکتور و سپاهان را می‌گرفت، اما در فصل آینده باید دوباره با لیگ یکی‌ها مصاف بدهد.

شاهین که عشق واقعی بچه‌های بندر بوشهر به حساب می‌آید با آن هواداران عاشق و سینه‌چاک فوتبال، به رفتار آسانسوری خود در لیگ ادامه داد و دوباره سقوط کرد. حیف از آن همه استعداد، شور و شعف که نزد هواداران این تیم بود. شاهین در زمان حضور میشو، جان تازه‌ای گرفته بود و روندی را طی می‌کرد که همه نسبت به ماندن این تیم امیدوار شدند، ولی شیوع کرونا، همه چیز را از آن‌ها گرفت و دوباره تیم را به مهدی کریمیان سپردند؛ مربی جوان و بی‌تجربه‌ای که نتوانست کمکی به تیم شهرش کند و شاهین بدون ستاره، بودجه و مربی موثر، برای بازگشت به لیگ یک کاندیدا شد.

حالا بوشهری‌ها باید کلی برنامه‌ریزی کنند، بجنگند و تلاش کنند تا دوباره به لیگ برتر بازگردند. آن‌ها حتما حسرت می‌خورند که چرا با این همه استعداد، باید چنین بلایی بر سرشان بیاید که در عرض دو هفته، این همه امیدواری فوتبالی را از دست می‌دهند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *