"چکاوک سازمان محیط زیست" باز هم در استودیو BBC/ تقدیر مشاور ابتکار از بی‌بی‌سی

19:08 - 14 مرداد 1394
کد خبر: ۶۴۸۸۰
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
مشاور خانم ابتکار در در ابتدای مصاحبه صمیمانه!خود با BBC فارسی، ضمن تشکر از دست اندرکاران شبکه دولتی انگلیس، "از برنامه جامع و خیلی خیلی خوب" بنگاه خبرپراکنی دربار سلطنتی تقدیر می کند.
به گزارش خبرنگار سیاسی میزان، "اسماعیل کهرم" فعال محیط زیست است که در دولت یازدهم با حکم "معصومه ابتکار" به عنوان مشاور رئیس "سازمان حفاظت محیط زیست" منصوب شد.

حاشیه‌های کهرم از زمان کار به عنوان مشاور "معصومه ابتکار" تاکنون کم نبوده است؛ از انتقاد توهین آمیز به وزیر بهداشت تا مصاحبه و درد دل با رسانه های فارسی زبان آن طرف آبی.

پیش از این کهرم، به عنوان کارشناس در تلویزیون بی‌بی‌سی و VOA حضور پیدا می‌کرد، اما از زمان دریافت حکم رسمی مشاور رئیس سازمان محیط زیست به عنوان یکی از مقامات جمهوری اسلامی ایران در چنین برنامه‌هایی شرکت می‌کند، در حالی که بر اساس قانون او به عنوان یک مسئول حق ندارد خود را در اختیار رسانه‌های بیگانه و ضد ایرانی قرار دهد و مصاحبه کند.

خوش و بش

وی سال گذشته نیز در یکی از برنامه‌های بنگاه خبرپراکنی BBC فارسی که شدیدترین مواضع را علیه کشورمان دارد، شرکت کرده و اظهارات قابل تاملی را نیز بیان کرده بود.

همان سال گذشته بسیاری از کارشناسان و رسانه های کشور، مبنی بر حضور مسئولان رسمی کشور در رسانه های بیگانه هشدار دادند.

اما به نظر می‌رسد نهادهای ذیربط نه تنها اقدامی در این رابطه انجام نداده‌اند بلکه به نوعی در جهت توجیه و مشروعیت‌بخشی به این قبیل اقدامات(مصاحبه با رسانه‌ای ضد ایرانی) گام برداشتند. چنین اقداماتی را نیز تایید می‌کند.

این بار نیز "چکاوک سازمان محیط زیست در دوره خانم ابتکار" بار دیگر در برابر تلویزیونی قرار گرفت که سیاست های ضد ایرانی آن برای کسی پوشیده نیست.

مشاور ابتکار در در ابتدای مصاحبه صمیمانه!خود با BBC فارسی، ضمن تشکر از دست اندرکاران شبکه دولتی انگلیس، با "جامع و خیلی خیلی خوب" بودن برنامه از بنگاه خبرپراکنی دربار سلطنتی تقدیر می کند.

کهرم در بخشی از این مصاحبه صمیمی می‌گوید: " سرکار خانم شیر آقایی.... جانا سخن از زبان می‌گویی"!!

خوش و بش

حضور یک مقام رسمی جمهوری اسلامی ایران در برنامه بی بی سی فارسی حضور از یک سو و خوش وبش های وی با این رسانه از سوی دیگر،این سوال را در ذهن ایجاد می‌کند که مشاور خانم ابتکار با چه مجوزی در اینگونه ها برنامه‌ها شرکت می‌کند؟

نکته جالب تر اینکه کهرم که بی بی سی را همزبان و هم عقیده با خود می‌خواند و سیاست ها و منافع آن را با ما یکسو میداند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *