رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کتاب گویای همرزمان حسین (علیه‌السّلام) منتشر شد

21:30 - 30 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۸۷۹۴
کتاب گویای همرزمان حسین (علیه‌السّلام) مجموعه سخنرانی‌های رهبر انقلاب در محرم ۱۳۵۱ منتشر شد.

-همزمان با شروع ماه محرم، کتاب همرزمان حسین (علیه‌السّلام) به همت مجموعه ایران صدا در ده فصل تولید شد.

این کتاب مجموعه سخنرانی‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۱۳۵۱ در هیئت انصارالحسین (علیه‌السّلام) تهران است که به تحلیل رسالت و مبارزات سیاسی ائمّه (علیهم‌السّلام) می‌پردازد.

کتاب حاضر مشتمل بر ۱۰ سخنرانی معظّمٌ‌له در ماه محرّم سال ۵۱ است. ایشان بین سال‌های ۴۶ تا ۵۵ به طور متناوب در مناسبت‌های مذهبی به تهران مسافرت میکردند و در جلسات مختلف به ایراد سخن میپرداخته‌اند. در محرّم سال ۵۱ به تهران عزیمت میکنند و در هیئت انصار الحسین (علیه‌السّلام) و برخی از جلسات دیگر به سخنرانی می‌پردازند. هیئت انصار الحسین (علیه‌السّلام) از هیئت‌های پرشور و انقلابی تهران بود و بسیاری از مبارزان انقلابی در جلسات این هیئت شرکت میکردند و سخنرانان این جلسه نیز از میان روحانیان انقلابی انتخاب میشدند. معظمٌ‌له از ابتدای تأسیس این هیئت بار‌ها در آن سخنرانی کرده بودند. نفس سخنرانی در این جلسه، یک اقدام انقلابی از سوی ایشان تلقّی می‌شد.

با توجه به تولید کتاب گویای همرزمان حسین (علیه‌السّلام) در دهه‌ی اول محرم، انتشارات انقلاب اسلامی در نظر دارد هر شب یک گفتار از این کتاب را در پایگاه اطلاع رسانی خود برای علاقه‌مندان به کتاب، کتابخوانی و کتاب گویا منتشر کند.

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/01']


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *