ترامپ: آمریکا تحریم‎هایی را علیه ایران اعمال می‎کند/خواستار توافقی جدید هستم

10:20 - 30 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۸۶۳۵
رییس جمهور آمریکا با اشاره به اینکه واشنگتن تحریم‎هایی را علیه ایران اعمال خواهد کرد مدعی شد در صورت انتخاب دوباره به عنوان رییس جمهور به دنبال توافقی جدید با ایران است.

ترامپ: آمریکا تحریم‎هایی را علیه ایران اعمال می‎کند/خواستار توافقی جدید هستم

- «دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا، چهارشنبه شب، گفت «آمریکا تحریم‎های سریعی را علیه ایران اعمال خواهد کرد.»

وی با اشاره به اینکه «واشنگتن تحریم‎‌های سازمان ملل علیه ایران را به موجب مکانیسم ماشه اعمال خواهد کرد» اظهار داشت که از «مایک پمپئو خواسته‎ام قصد آمریکا را برای بازگرداندن تمامی تحریم‎های سازمان ملل علیه ایران به اطلاع شورای امنیت برساند.»

«ترامپ» همچنین با ادعای اینکه اگر بار دیگر رییس جمهور شود با ایران به توافقی جدید خواهد رسید، مدعی شد «ایران هرگز به سلاح هسته‎ای دست نخواهد یافت.»

وی در بخش دیگری گفت که امارات خواستار خرید هواپیماهای اف ۳۵ است و حاضر است پول زیادی در قبال این موضوع به آمریکا پرداخت کند.

در همین حال «ماپک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا، در مصاحبه با نشریه «نیویورک تایمز» اعلام کرد که هر کشوری که با تلاش‎های آمریکا برای بازگرداندن تحریم‎های بین المللی علیه ایران مخالفت کند، هدف تحریم قرار می‎گیرد.

وی مدعی شد که آمریکا برای از بین بردن خطر هسته‎ای خواه ایران باشد و خواه کره شمالی و یا عربستان تلاش می‎کند.

پمپئو همچنین گفت که اقدام عربستان برای دستیابی به برنامه هسته‎ای یک خطر واقعی به حساب می‎آید.

در همین حال وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‎ای اعلام کرد که تحریم‎ها علیه ایران پس از 30 روز از نامه به شورای امنیت در این باره اعمال خواهد شد.

«مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا، روز پنجشنبه به «نیویورک» می‌رود تا سازمان ملل را در جریان فعال کردن «مکانیسم ماشه» قرار دهد.

به گزارش «واشنگتن پست»، آمریکا قصد دارد پس از شکستی پر سر و صدا در شورای امنیت سازمان ملل با مانور دیپلماتیک کم سابقه‌ای از سازمان ملل خواستار اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران شود؛ اقدامی که می‌تواند به انزوای بیشتر دولت «دونالد ترامپ» و بحران مقبولیت برای سازمان ملل بینجامد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *