نقشه‌های ارایه شده توسط شرکت آب منطقه‌ای بوشهر در لایه‌های کاداستر جانمایی و تثبیت می‌شود

9:00 - 30 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۸۴۶۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر گفت: نقشه‌های ارایه شده توسط شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر در لایه‌های کاداستر جانمایی و تثبیت می‌شود تا از صدور و ثبت سند برای آن‌ها به نام اشخاص جلوگیری کند و این اراضی به نام دولت ثبت و سند مالکیت صادر شود.

نقشه‌های ارایه شده توسط شرکت آب منطقه‌ای بوشهر در لایه‌های کاداستر جانمایی و تثبیت می‌شود«مهرداد دلجو» سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر در گفت‌وگو با میزان، گفت: بر اساس اصل ۴۵ قانون اساسی، قانون محاسبات عمومی، قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، قانون توزیع عادلانه آب، قانون سازمان برق ایران و آیین نامه مربوط به حریم تاسیسات آب، برق و آبفا، تمامی رودخانه ها، دریاها، دریاچه‌ها و سایر آب‌های عمومی در اختیار حکومت اسلامی بوده و انفال محسوب می‌شوند و نگهداری از بستر منابع آبی، صیانت و تولیت آن بر عهده شرکت‌های آب منطقه‌ای است.

سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر افزود: نقشه‌های ارایه شده توسط شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر در لایه‌های کاداستر جانمایی و تثبیت می‌شود تا از صدور و ثبت سند برای آن‌ها به نام اشخاص جلوگیری کند و این اراضی به نام دولت ثبت و سند مالکیت صادر شود.

وی ابراز امیدواری کرد که در سال جاری برای اراضی که حد بستر و حریم آن‌ها مطالعه و تعیین شده است سند مالکیت به نام دولت صادر شود.

دلجو با اشاره به جانمایی ۲۱ هزار و ۴۳۲ هکتار به نام شرکت آب منطقه‌ای بوشهر افزود: امیدواریم در سال جاری اقدامات لازم جهت صدور سند مالکیت انجام پذیرد.

وی با اشاره به موضوع تفاهم نامه مبنی بر همکاری متقابل شرکت آب منطقه ای بوشهر و اداره کل ثبت اسناد و املاک این استان گفت: در زمینه مستندسازی اموال غیرمنقول تحت اختیار و مالکیت وزارت نیرو و هماهنگی در اجرای قوانین مرتبط، کارگروه تخصصی با حضور مسئولان کاداستر و املاک اداره کل و نمایندگان آب منطقه‌ای هر هفته برگزار می‌شود.

 


برچسب ها: کاداستر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *