کودتای ۲۸ مرداد نماد شرارت و مداخلات غیرمسئولانه آمریکا است

15:13 - 28 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۸۰۴۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رییس دفتر رییس جمهور در سالروز وقوع کودتای ۲۸ مردادماه، نوشت: این کودتا، نه نخستین و نه آخرین مداخله آمریکا در امور داخلی کشور‌های دیگر بود، با این حال این رویداد در ذهن مردم ایران، نماد شرارت آمریکا و مداخلات غیرمسئولانه این کشور به حساب می‌آید.
کودتای ۲۸ مرداد نماد شرارت و مداخلات غیرمسئولانه آمریکا است  -   محمود واعظی در سالروز وقوع کودتای ۲۸ مردادماه در صفحه اینستاگرام خود، نوشت: شصت و هفت سال پیش در چنین روزی، آمریکایی‌ها با مشارکت در کودتایی ننگین، دولت منتخب مردم ایران را ساقط کردند.
 
کودتای بیست و هشت مرداد، نه اولین مداخله آمریکا در امور داخلی کشور‌های دیگر بود و نه آخرین آن، با این حال این رویداد در ذهن مردم ایران، نماد شرارت آمریکا و مداخلات غیرمسئولانه این کشور به حساب می‌آید.

 ایرانیان غیرتمند البته بیست و پنج سال پس از آن روز سیاه، انقلابی را سامان دادند که راه را بر هرگونه مداخله خارجی در امورات کشور و مقدرات مردم بست؛ با وجود گذشت سال‌ها، ملت ایران جملگی بر همان پیمان استوارند و استقلال و نفی سلطه بیگانگان، میثاق ملی همه ماست. این واقعیتی است که زیاده‌خواهان دیر یا زود مجبور می‌شوند آن را بپذیرند.
 
کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ خورشیدی از مهم‌ترین و سرنوشت سازترین حوادث سیاسی تاریخ معاصر و سرمنشا بسیاری از وقایع تلخ تاریخی ایران به شمار می‌رود. این نخستین کودتایی بود که با مداخله مستقیم و علنی بیگانگان برای سرنگونی دولت ملی محمد مصدق در ایران با همکاری عوامل و سرسپردگان محمدرضا پهلوی طراحی و اجرا شد.
 

 

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *