بازدید سرزده رییس کل دادگستری استان یزد از حوزه قضایی شهرستان بافق

14:28 - 28 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۸۰۳۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری استان یزد به صورت سرزده از حوزه قضایی شهرستان بافق بازدید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت همکاران و فضای مجازی در پاسخگویی، ارتباط برخط با مخاطبان، استفاده از صندوق‌های شکایات و پیشنهادات به جهت تسهیل ارتباط مخاطبان با دستگاه قضا از عوامل تاثیرگذار در تکریم ارباب رجوع است.

بازدید سرزده رییس کل دادگستری استان یزد از حوزه قضایی شهرستان بافق - غلامعلی دهشیری در حاشیه بازدید سرزده از حوزه قضایی شهرستان بافق بیان داشت: امروز دستگاه قضا به عنوان شاخص‌ترین اعتبار نظام اسلامی بوده و بر ایجاد اعتماد، آرامش و تحول در این قوه با معیار تکریم ارباب رجوع در هر شأنی، تاکید دارد.

این مقام قضایی در خصوص کیفیت آمار پرونده‌ها در دستگاه قضا اظهار داشت: برای داشتن کیفیت خوب آمار پرونده‌ها نیاز به تحرک بیشتر، کار جهادی و همت مضاعف همکاران اداری و قضایی است.

وی در خصوص کاهش ورودی پرونده‌های حوزه قضایی بافق ابراز کرد: وارده پرونده‌های چهار ماهه نخست سال جاری ۵/۶ درصد نسبت به چهارماهه سال قبل کاهش داشته، ولی نسبت به میانگین استان در کاهش ورودی نیاز به تلاش جدی‌تر می‌باشد.

این مقام مسئول از کاهش ۱۸ درصدی مانده پرونده‌ها در دادگستری بافق خبر داد و افزود: علاوه بر این، میزان ابلاغ الکترونیک در چهارماهه ابتدایی سال قبل ۸۴ درصد بوده که در چهارماهه نخست سال جاری به ۹۰ درصد رسیده است که این مسئله قابل تقدیر است.

وی در خصوص میانگین وقت رسیدگی پرونده‌ها در دادگستری شهرستان بافق افزود: جهت کاهش میانگین وقت رسیدگی و تسریع در روند رسیدگی پرونده ها، نیاز به تعیین اوقات رسیدگی بیشتر، نظارت بیشتر قضات و مدیران دفاتر است که در این راستا میانگین وقت رسیدگی در این حوزه باید بهبود یابد.

رییس کل دادگستری استان یزد خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت همکاران و فضای مجازی در پاسخگویی، ارتباط برخط با مخاطبان، استفاده از صندوق‌های شکایات و پیشنهادات به جهت تسهیل ارتباط مخاطبان با دستگاه قضا از عوامل تاثیرگذار در تکریم ارباب رجوع است.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *