رفع تصرف از 400 هکتار اراضی ملی و حریم و بستر رودخانه ها در یاسوج

23:00 - 28 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۷۸۷۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رفع تصرف بیش از ۴۰۰ هکتار از اراضی ملی و حریم و بستر رودخانه‌ها در سه مرحله قبلی و طرح رفع تصرفات از ۱۵ هزار متر از اراضی ملی در حوزه رودخانه (بشار) دهنو تصریح کرد: رفع تصرفات تا قطع تجاوزات به انفال با قوت و قدرت ادامه دارد.
رفع تصرف از 400 هکتار اراضی ملی و حریم و بستر رودخانه ها در یاسوج/ کوچکترین اعتراضی در مسیر رفع تصرفات به وجود نیامدحسن نگین تاجی در گفتگو با میزان بیان کرد: در راستای اجرای مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم و شورای حفظ حقوق بیت المال، رفع تصرف‌ها قطع تجاوز‌ها به انفال با قوت و قدرت ادامه دارد و دراین راستا بیش از ۴۰۰ هکتار از اراضی ملی و حریم و بستر رودخانه‌ها در سه مرحله قبلی رفع تصرف شده است.

وی افزود: در این مرحله، ابتدا کار گروه‌های کارشناسی با حضور ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و حسنی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و مدیران کل و کارشناسان ادارات مرتبط در موضوع، با نظارت مستقیم رییس کل دادگستری استان تشکیل و کلیه ابهامات و مشکلات درخواست‌های حقوقی بررسی، و کوچکترین اعتراضی در مسیر رفع تصرفات به وجود نیامد.

نگین تاجی گفت: ابتکار دیگری که در این مرحله از سوی دادگستری استان انجام شد، تلاش در راستای عدم قطع و قلع و قمع آن دسته از درختانی بوده که می‌توانند به تملک دولت درآمده و با اخذ تعهد و خلاقیت در اختیار دولت قرار گرفتند.

وی افزود: همچنین با همکاری مدیرعامل آب منطقه‌ای برخی از سرچشمه‌هایی که قبلاً توسط متصرفین بهسازی شده بوده به جای تخریب، فنس کشی در اختیار عموم به منظور استفاده رایگان قرار گرفته و تحویل دهیاری روستا شد.

رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد درپایان اظهار کرد: پس از این مرحله، شروع به اجرای طرح اقدامات رفع تصرف در شهرستان‌های دنا، گچساران و دهدشت و چند حوزه قضایی دیگر، به رؤسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌ها اعلام که نتیجه اقدامات، به اطلاع مردم خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

برچسب ها: اراضی ملی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *