استاندار اردبیل: وضعیت کرونایی شهرستان‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد قرمز است

15:47 - 27 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۷۶۹۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
استاندار اردبیل با بیان اینکه تعداد مبتلایان و افراد بستری ناشی از کرونا در استان کاهش یافته است، گفت: شهرستان‌های بیله سوار و پارس آباد در وضعیت قرمز ابتلاء به کرونا قرار دارند.
استاندار اردبیلاکبر بهنامجو در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته جهت مهار کرونا خصوصاً در ایام محرم امسال در استان اردبیل اظهارداشت: همه دستورالعمل‌های ستاد ملی مدیریت کرونا برای عزاداری محرم در استان اردبیل لازم الاجراست لذا همه عزاداری‌ها در محوطه باز انجام می‌شود و حرکت دسته جات و تعزیه خوانی ممنوع اعلام شده است.

وی با اشاره به ادامه نظارت‌ها بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اصناف و مکان‌های عمومی استان گفت: نظارت بر رعایت موارد بهداشتی در ادارات به مدیران کل و در مجموع اصناف نیز به تعزیرات حکومتی واگذار شده است که امیدواریم رعایت این موارد در سطح بالایی ادامه داشته باشد تا شاهد شکست این بیماری باشیم.

استاندار اردبیل با بیان اینکه تعداد مبتلایان و افراد بستری ناشی از کرونا در استان کاهش یافته است، عنوان کرد: شهرستان‌های بیله سوار و پارس آباد در وضعیت قرمز ابتلاء به کرونا قرار دارند.

بهنامجو با تاکید بر اینکه تعداد مراجعه کنندگان مبتلا به کرونا در اکثر شهرستان‌های استان سیر نزولی یافته است، گفت: طبق آخرین آمار اعلام شده ، بیشترین میزان بستری مبتلایان به کرونا در استان مربوط به هفته اول مرداد ماه بوده است. 
 
سخنگوی وزارت بهداشت روز دوشنبه  هشدار داد: استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز و استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *