رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جولان ۳۵۰ هزار کامیون فرسوده در کشور

14:15 - 27 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۷۶۲۲
مشاور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در امور نوسازی ناوگان از فرسوده شدن بیش از ۳۵۰ هزار دستگاه کامیون در کشور خبر داد.

جولان ۳۵۰ هزار کامیون فرسوده در کشور - باشگاه خبرنگاران نوشت: نصرالله بمانا با اشاره به اینکه حدود ۳۵۰ هزار دستگاه کامیون فرسوده در کشور داریم بیان کرد: تولید داخل پاسخگوی این تعداد از کامیون‌ها نیست و همین موضوع باعث شده که ۵۰ هزار دستگاه از طریق واردات و حدود ۸۰ درصد از نیاز در این حوزه از طریق تولید داخل تامین شود.

مشاور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در امور نوسازی ناوگان خاطر نشان کرد: برای حذف دلالان و سوداگران پس از ثبت نام، تا چند ماه امکان خرید و فروش وجود ندارد تا از این طریق واسطه‌گری و دلالی به صورت کامل حذف شود.

وی با بیان اینکه طرح کلید به کلید را در قالب دو قرارداد با شرکت‌های داخلی برای کامیون‌ها و اتوبوس‌ها منعقد کرده‌ایم، گفت: تعدادی از این ناوگان هم اکنون به متقاضیان تحویل داده شده و تعدادی هم در دست ساخت است.

بمانا با بیان اینکه مقرر شده بود ۱۷۶ هزار و ۵۵۰ دستگاه اتوبوس مینی بوس، کامیون کشنده و کامیونت در طرح کلید به کلید تحویل داده شود، افزود: این ناوگان مربوط به بخش برون شهری و درون شهری بوده که تاکنون تعدادی از آن‌ها تحویل داده شده است.

مشاور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نوسازی ناوگان با بیان اینکه تاکنون ۷۶ دستگاه کامیون و ۱۰۵ دستگاه اتوبوس تحویل داده شده است، اظهار کرد: با توجه به شرایط تحریم که در کشور وجود دارد، تامین قطعات در این حوزه به سختی انجام می‌شود و بنابراین در بازه‌ای از زمان به ویژه در بخش ساخت کامیون با مشکل مواجه بوده ایم.

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *