رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مرگ مهاجران در زندان‌های آمریکا به بیشترین میزان از سال ۲۰۰۶ رسید

13:39 - 27 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۷۵۸۱
مرگ مهاجران در زندان‌های آمریکا طی سال جاری به بیشترین میزان خود از سال ۲۰۰۶ تاکنون رسیده است.

با وجود درخواست‌ها از سازمان مهاجرت و گمرک آمریکا برای آزاد کردن زندانیان در پی شیوع گسترده کرونا، هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.


پایگاه «هافینگتون پست» گزارش داد که طی هفته جاری، ۲ مهاجر در زندان‌های سازمان مهاجرت و گمرک آمریکا جان خود را از دست دادند.

به طور کلی آمار مرگ و میر در این زندان‌ها از ابتدای سال جاری میلادی به ۱۷ نفر رسیده است. این بالاترین رقم از سال ۲۰۰۶ تاکنون به شمار می رود.

درباره علت جان باختن این افراد در بازداشتگاه های سازمان مهاجرت و گمرک آمریکا تاکنون گزارشی منتشر نشده است.


اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که تاکنون دست کم ۳ مهاجر زندانی در این زندان‌ها بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.


در زندان «فارم‌ویل»، آزمایش تشخیص کرونای ۲۹۰ نفر مثبت اعلام شده و در مجموع زندان‌های سازمان مهاجرت و گمرک آمریکا ۹۱۷ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

 

 

مدیر اجرایی شبکه دیده بان زندان‌های آمریکا می گوید: بی اعتنایی به سلامتی افراد بازداشت شده، عواقب مرگباری را در پی خواهد داشت. وی در ادامه گفت: با وجود تماس‌های بی شمار مبنی بر درخواست آزادی بازداشت شدگان به دلیل شیوع بیماری کرونا، هنوز هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.


وی همچنین گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری لزوم پایان دادن به این سیستم بازداشت خودسرانه و غیر انسانی در مرزهای آمریکا احساس می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *