صنعت زندان‌ در آمریکا و انگلیس؛ تجارتی پر سود با زندانی کردن سیاه پوستان و اقلیت‎ها

0:15 - 31 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۷۵۵۵
بازداشت سیاه پوستان و اقلیت‎ها در آمریکا و انگلیس به تجارتی پرسود در صنعت زندان در این دو کشور تبدیل شده است.

زندان‌های آمریکا و انگلیس، تجارتی پر سود

پایگاه «میدیوم» در گزارشی ضمن اشاره به اینکه سیستم زندان‌ها سومین صنعت بزرگ جهان است، می‎نویسد «در صنعت زندان‌ها در آمریکا و انگلیس، تعداد زندانیان آفریقایی تبار از زمان برده داری بیشتر است؛ دلیل اینکه از هر ۱۰ آمریکایی آفریقایی تبار، یک نفر حق رای دادن ندارد همین موضوع است؛ همین اتفاق در انگلیس هم می‌افتد.»

بر اساس این گزارش، «در میانه قرن بیستم، تعداد زندانیان آمریکا بسیار گسترش یافت؛ این امر در نتیجه افزایش نفوذ سیاسی مشاغل ارائه دهنده خدمات به زندان‌ها و شرکت‌های خصوصی در زندان آغاز شد؛ زندان خصوصی، زندانی است که به دولت وابستگی ندارد و منافعش از طریق حبس افراد تامین می‌شود.»

شرایط امروزه زندان‌های آمریکا


تا به امروز همچنان تعداد زندانیان در آمریکا در حال افزایش است؛ وجود سیاست‌های مجازات نابرابر نژادی همراه با نابرابری اجتماعی و اقتصادی به هر سطح از سیستم عدالت کیفری آمریکا کمک می‌کند.

رنگین پوستان در آمریکا تنها ۳۷ درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهند، اما این افراد ۶۷ درصد جمعیت زندانیان را تشکیل می‌دهند.

آمریکایی‌های آفریقایی تبار بیش از سفید پوستان بازداشت می‌شوند؛ این افراد حتی بیش از سفید پوستان محکوم به زندان می‌شوند؛ همچنین لاتین تبار‌ها به میزان ۶ برابر بیشتر از سفید پوستان در زندان‌های آمریکا به سر می‌برند.

بیش از ۷۵ درصد مهاجران غیر قانونی در زندان‌های خصوصی زندانی می‌شوند؛ از همین رو می‌توان متوجه شد که سود زیادی در سیاست‌های زندانی کردن مهاجران و رنگین پوستان برای زندان‌های خصوصی وجود دارد.

شرایط زندان‌های انگلیس

انگلیس در میان کشور‌های اروپایی دارای بیشترین تعداد زندان‌های خصوصی است.

در مجموع در انگلیس ۱۴ زندان خصوصی وجود دارد؛ نخستین زندان‌های خصوصی انگلیس در اوایل دهه ۹۰ میلادی تاسیس شدند.

۳ شرکت اصلی موسس این زندان‌ها در انگلیس رابطه‌ای قوی با دولت این کشور دارند؛ اگرچه ۱۴ زندان خصوصی در این کشور وجود دارد، اما این زندان‌ها تاثیر گسترده‌ای در نظام زندان‌های انگلیس دارند؛ یکی از منابع درآمدی این زندان‌ها کار اجباری است؛ این امر باعث ایجاد اختلالات روانی در برخی زندانیان به ویژه آنهایی که محکوم به حبس ابد هستند، می‌شود به طوری که باعث افزایش میزان خشونت، شورش‌ها و گا‌ها خودکشی در بین زندانیان می‌شود.

سیاه پوستان به طور کلی ۳ درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند و این درحالی است که ۱۲ درصد از زندانیان انگلیس متشکل از سیاه پوستان است.

در انگلیس سیاه پوستان جوان ۹ برابر بیشتر از هم سن‌های سفید پوست خود زندانی می‌شوند.

هچنین در این کشور مصرف مواد مخدر در سیاه پوستان کمتر از سفید پوستان است، ولی این افراد ۶ برابر سفید پوستان توسط پلیس برای بازرسی و یافتن مواد مخدر متوقف می‌شوند.

همچنین پلیس با سیاه پوستان در روند بازرسی‌ها رفتار بدتری نسبت به سفید پوستان دارد.

در آمریکا و انگلیس، زندان‌ها به جای ایفای نقش اصلاحی برای زندانیان، نقش تجارت و سود برای شرکت‌های زندان‌های خصوصی را ایفا می‌کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *