تحولات لبنان؛ اعلام وضعیت اضطراری کرونایی، تداوم ابهام در روند تشکیل کابینه

11:35 - 27 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۷۵۴۸
انفجار بندر بیروت چالش جدیدی را برای این کشور رقم زده است؛ افزایش شمار مبتلایان به کرونا که اعلام وضعیت اضطراری در این کشور را در پی داشت.
تحولات لبنان؛ اعلام وضعیت اضطراری، تداوم ابهام در روند تشکیل کابینه لبنان که پس از انفجار بندر «بیروت»، پایتخت در روز ۴ آگوست (۱۴ مرداد) با بحران مضاعف مالی مواجه شد، اکنون شاهد افزایش قابل ملاحظه شمار مبتلایان به کروناست.
 
به گزارش «لبنان ۲۴، لبنان فایلز و رویترز»، مهم‌ترین تحولات لبنان در ساعات اخیر عبارتند از:
 
- آمار کرونا: براساس جدیدترین آمارها، تاکنون ۱۰۳ لبنانی جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند و ۸ هزار و ۸۸۱ نفر نیز به بیماری کرونا مبتلا شده اند.
 
- اعلام وضعیت هشدار در لبنان: «حمد حسن»، وزیر بهداشت لبنان امروز دوشنبه، ۲۷ مرداد، در گفت و گویی رادیویی اعلام کرد «آمار جدید ابتلا به کرونا، تکان دهنده است و همه ما با چالشی واقعی روبرو هستیم.»
 
وی در ادامه با توجه به تاثیر انفجار بندر بیروت بر روند افزایشی شمار مبتلایان گفت «با توجه به افزایش شمار مبتلایان به کرونا، وضعیت اضطراری اعلام می‌کنیم؛ برای کنترل اوضاع به دو هفته قرنطینه نیاز داریم.»
- بسته شدن ادارات مالی بعبدا به دلیل تشدید شیوع بیماری: ادارات مالی «بعبدا»، کاخ ریاست جمهوری لبنان در پی افزایش شمار مبتلایان به کرونا به مدت ۷۲ ساعت تعطیل شدند.
 
- ورود هواپیمای حامل کمک‌های یونان به بیروت: یک هواپیمایی یونانی حامل کمک‌های بشردوستانه ساعاتی پیش در فرودگاه بیروت به زمین نشست.
 
- عدم تعیین ضرب الاجل مذاکرات انتخاب نخست وزیر: منابع موثق سیاسی می‌گویند «میشل عون هنوز تاریخ الزام آوری را برای رایزنی‌های پارلمانی تعیین نکرده است.»
 
- مخالفت الحریری با تشکیل دولت وحدت ملی: منابع نزدیک به «سعد الحریری» می‌گویند وی مخالف تشکیل دولت وحدت ملی است و همچنان بر موضعش مبنی بر تشکیل دولت مستقل و بی طرف اصرار دارد. گزارش‌ها از تشکیل دولت الحریری تا اول سپتامبر (۱۱ شهریور) با حمایت فرانسه و آمریکا حکایت دارند.
 
- حضور ۲ تانک اسرائیلی در در مرز با لبنان: ۲ تانک رژیم صهیونیستی امروز در نزدیکی مرز مشترک با لبنان دیده شدند.
 
-اعلام حکم دادگاه ترور الحریری: حکم دادگاه بین المللی رسیدگی به پرونده ترور «رفیق الحریری»، نخست وزیر اسبق لبنان فردا اعلام می شود.
 

برچسب ها: لبنان میشل عون

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *