رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

طرح جامع مجلس برای تخصیص کد انرژی

10:54 - 27 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۷۵۲۴
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
رییس کمیسیون انرژی مجلس از طرح جامع مجلس برای تخصیص کد انرژی به هر ایرانی خبر داد.

طرح جامع مجلس برای تخصیص کد انرژی - فریدون عباسی در حاشیه مراسم طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز مراسمی به منظور امضای ۱۳ قرارداد نفتی میان شرکت ملی نفت و شرکت‌های داخلی در حال برگزاری است و با این قرارد‌ها به دنبال حل مشکلات کشور و تقویت صنعت نفت هستیم و زمینه ساز صادرات تجهیزات بومی سازی را فراهم می‌کند.

رییس کمیسون انرژی مجلس تصریح کرد: جمعیت با صنعت متمرکز می‌شود و شکل گیری شهر‌هایی مانند آبادان که سکنه چندانی نداشت و با ساخت ساز تمرکز جمعیت شکل گرفت.

وی افزود: جمعیت نیازمند خدمات خاصی است که نیازمند خدمات اجتماعی است و اصولا کشور‌های دیگر که در میادین نفتی ایران فعال بودند، به سلامت کارکنان خود توجه ویژه‌ای داشته اند و باید توجه ویژه‌ای به این مناطق نفت خیز داشته باشیم.

عباسی تصریح کرد: مصرف بنزین در کشور به دلیل عدم توسعه حمل و نقل شهری و حمل و نقل عمومی است و تامین ناوگان عمومی نیازمند مدیریت یه مقام مسئول است.

رییس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: تعدد مدیران و مسولان مشکلات فراوانی را به وجود آورده و مخصوصا زمانی که معاون اول به صورت جناحی انتخاب شده باشد، بنده پیشنهادی مبنی بر مدیریت این موضوع توسط زنگنه به منظور هماهنگی میان وزارت نفت، وزارت صمت و وزارت کشور مطرح کردم.

وی افزود: کارخانه اتوبوس سازی کشور تعطیل شدند و بحث ریلی کشور خوب کار نمی‌کند، بنابراین مصرف سوخت در کشور منطقی نیست، برای کاهش این مشکلات با افزایش نرخ ارز مواجه هستیم که این موضوع زمینه ساز قاچاق در مناطق مرزی می‌شود.

عباسی بیان کرد: حامل‌های نیازمند برخورد منطقی است و بهره وری در آن ایجاد نخواهد شد، ابتدا باید فرسودگی کارخانه تولید برق را از بین ببریم و این موضوع نیازمند تامین مالی برای وزارت نیرو است.

رییس کمیسون مجلس عنوان کرد: طرح‌های در خصوص تخصیص بنزین به کد ملی مطرح شده که فرد بتواند نسبت به فروش سهم خود اقداماتی انجام دهد.

وی ادامه داد: طرح جامع‌تر در نظر گرفته شده که به ازای هر فرد یک کد انرژی در نظر گرفته شود و میزان مصرف این بسته که شامل برق و حامل‌های انرژی است توسط مصرف کننده تعیین شود.

عباسی بیان کرد: از دولت تقاضا داریم پیش از تصویب طرح از رسانه‌ای کردن آن خودداری کنند و هماهنگی مجلس طرح‌های دولتی تسریع پیدا کند.

رییس کمیسیون مجلس بیان کرد: دولت نباید تک روی کند و تحربه سنگین برجام می‌تواند درس عبرتی برای دولت باشد، تا زمانی که مدیریت در پایین دست صورت نگیرد و بهیه سازی مصرف سوخت صورت نگیرد، نمی‌توان نسبت به مدیریت مصرف بنزین اقدام کرد.

عباسی بیان کرد: در شرایط جنگ اقتصادی می‌توان از روسای سایر قوا کمک گرفت، اما در شرایط فعلی نباید دولت، مجلس بی خبر بگذارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *