کلاهبرداری از ۳۰۰ شهروند در استان‌های مختلف کشور/ کلاهبردار اینترنتی میلیاردی در مازندران بازداشت شد

14:00 - 26 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۷۲۷۲
فرمانده انتظامی استان مازندران از شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی با ۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری خبر داد.

-  سردار مرتضی میرزایی گفت: در پی طرح شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز ۱۰۰ میلیون ریالی از حساب بانکی اش به صورت اینترنتی، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
 
این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان و کارشناسان اداره مبارزه و عملیات ویژه پلیس فتا با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی با استفاده از شگرد‌های خاص سرانجام موفق شدند، متهم این پرونده را در یکی از شهرستان‌های مرزی شرق کشور شناسایی کنند.
 
فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار کرد: با هماهنگی قضائی، ماموران در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش دستگیرکردند.
 
سردار میرزایی، افزود: متهم در تحقیقات اولیه ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان داشت با ساخت درگاه‌های جعلی و فیشینگ به اطلاعات حساب بانکی افراد دسترسی پیدا کرده و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آنان می‌کرد.
 
فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: متهم که تحت تعقیب مراجع قضائی و انتظامی استان‌های مختلف کشور است، تاکنون از ۳۰۰ شهروند به این شیوه به ارزش ۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده که با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.
 
این مقام انتظامی با هشدار با شهروندان از آنان خواست از حضور در شبکه‌های اجتماعی و ارائه اطلاعات حساب بانکی در کانال‌های نامتعارف و ناشناس جدا خودداری کنند و در زمان خرید اینترنتی مراقب صفحات و درگاه‌های جعلی بانکی باشند. 
 
انتهای پیام/ 

برچسب ها: پلیس کلاهبرداری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *