کاهش ۱۹ درصدی پرونده‌های ورودی به دادگستری شهرستان اشکذر

7:54 - 23 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۶۰۹۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری استان یزد گفت: پرونده‌های ورودی به دادگستری شهرستان اشکذر در ۴ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل، کمتر شده و کاهش ۱۹ درصدی رقم خورده است.

کاهش ۱۹ درصدی پرونده‌های ورودی به دادگستری شهرستان اشکذرغلامعلی دهشیری در گفت‌وگو با میزان، با بیان اینکه پرونده‌های ورودی به دادگستری شهرستان اشکذر در ۴ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل، کمتر شده و کاهش ۱۹ درصدی رقم خورده است، اظهار کرد: میزان کاهش ورودی پرونده های ورودی در دادگستری شهرستان اشکذر حدود 7 درصد از میانگین استان بالاتر بوده است که این تلاش ستودنی و قابل تقدیر است.

رییس کل دادگستری استان یزد افزود: بدون تردید رویکرد و اقدامات پیشگیری از وقوع جرم صورت گرفته، استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف و ترویج فرهنگ صلح و سازش در شهرستان اشکذر، در به دست آمدن این میزان کاهش ورودی اثر داشته است.

رییس کل دادگستری استان یزد همچنین گفت: میانگین وقت های رسیدگی به پرونده ها در شهرستان اشکذر بالاست و باید با نظارت بیشتر قضات و مدیران دفاتر این وقت ها تنظیم و میانگین روزهای رسیدگی کاهش یابد.

وی دوران تحول دستگاه قضایی را مستلزم وقت گذاری بیشتر، حتی خارج از ساعت اداری ذکر و عنوان کرد: تعیین روزهایی برای انجام امور کاری در عصرها، فرصت بی بدیلی را برای جمع کردن پرونده های مسن و سامان دهی به کارهای عقب مانده در شعبه رسیدگی فراهم می کند و این حفظ و ترویج روحیه در دوران تحول قابل ستودن است.

رییس کل دادگستری استان یزد تمرکز بیشتر مجموعه قضایی بر پرونده های مسن و معوق را خواستار شد و افزود: اگر با دقت و تلاش مضاعف بر روی پرونده های مسن تمرکز و کار شود حتما راهکار های قانونی برای به سرانجام رساندن پرونده و خروج از فرایند زمان بر قضایی و اطاله دادرسی پیدا می شود.

وی بر افزایش سرمایه اجتماعی قوه قضاییه تأکید و خاطرنشان کرد: تکریم ارباب رجوع، پاسخ گویی مناسب و توجیه و راهنمایی و ارشاد مراجعین از فرایند های رسیدگی در جلب رضایتمندی مردم و افزایش سرمایه اجتماعی قوه قضاییه تأثیر به سزایی دارد.

دهشیری در خصوص میزان رضایتمندی مردم نسبت به دستگاه قضایی یادآور شد: حسب اعلام مرکز آمار و فناوری قوه قضائیه، دادگستری استان یزد در جلب میزان رضایتمندی مردم و مراجعان در تیرماه رتبه اول کشوری را کسب کرده که این نشان از فرهنگ، اعتقاد، تدین بالا و رعایت اصل کرامت انسانی توسط کارکنان ساعی، صبور و مردمدار دستگاه قضایی است.

گفتنی است رییس کل دادگستری استان یزد طی روزهای گذشته به صورت سرزده از حوزه قضایی اشکذر بازدید و با کادر قضایی این دادگستری دیدار کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *