مبانی حقوق بشر اسلامی با مبانی حقوق بشر جهانخواران غربی متفاوت است

22:20 - 13 مرداد 1394
کد خبر: ۶۴۵۹۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خبرگزاری میزان: حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه مبانی حقوق بشر اسلامی با مبانی حقوق بشر جهانخواران غربی تفاوت می‌کند، گفت: آنان تلاش می‌کنند تا چهره اسلام و مسلمین را مشوه نشان دهند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، حجت الاسلام والمسلمین منتظری در جلسه سیزدهم مردادماه هیات عمومی دیوان گفت: متاسفانه فراوانی جرم، تخلف و مسایلی از این قبیل در جامعه ما ناشی از آن است که ما خیرخواه یکدیگر نیستیم، در حالیکه اگر چنین باشد، بسیاری از آسیب ها و اشکالات جامعه برطرف خواهد شد.

وی افزود: فرهنگ اسلامی، آموزه‌های دینی و معارف شیعی ما چنان است که اگر جامعه بدان عمل کند، در دنیا نمونه خواهد بود.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه امروز سردمداران جنایت علیه بشریت، مدعیان اصلی آن نیز شده‌اند، اظهار داشت: امروزه جنایات در لبنان، فلسطین، بحرین، سوریه، عراق و غیره که توسط دنیای غرب مدیریت و رهبری می شود، تحت لوای حقوق بشر و توسط داعیه داران آن انجام می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری اضافه کرد: پدیدآورندگان سبعیت و وحشیگری جدید که داعش نامیده می‌شود، همان هایی هستند که هر روز در مجامع بین المللی به بهانه های دروغ و واهی، نقض حقوق بشر از سوی کشورمان را محکوم می کنند.

وی ادامه داد: این درحالی است که همین ها چشم خود را بر جنایاتی که در حق اکثریت مردم بحرین می شود بسته اند و در مقابل وحشی گری عربستان سعودی در کشتار و حمله به مردم مظلوم یمن سکوت کرده اند.

رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه مبانی حقوق بشر اسلامی با مبانی حقوق بشر جهانخواران غربی تفاوت می کند، گفت: آنان تلاش می کنند تا چهره اسلام و مسلمین را مشوه نشان دهند در حالیکه خود بدترین جنایت ها را در حق جامعه بشری کرده و می کنند.

وی جنایات آمریکائیان در کشتار سیاهپوستان این کشور، جنگ و آشوبی که در کشورهای اسلامی با توطئه و خدعه آنها صورت می گیرد و همچنین سازماندهی داعش را از اقصی نقاط جهان و تحت لوای پرچم رسول الله از جمله اقدامات وحشیانه مدعیان حقوق بشر دانست.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری در پایان با اشاره به فرمایش نورانی امام سجاد(ع) در رساله حقوق با تاکید مجدد بر ضرورت تکریم شهروندان و توجه به کرامت انسانی آنان گفت: حضرت علی بن الحسین(ع) می فرمایند، «عموم ملت تو و هم کیشانت، حقوقی دارند، خیرخواه آنها باش، با آنها با مهربانی برخورد کن، با بدرفتاران از آنها، رفق و مدارا داشته باش. با آنان با الفت و مهربانی رفتار کن و در اصلاح آنان بکوش. همه مردم را دعا کن و تا آنجایی که می توانی به دیگران یاری برسان».




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *