رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جشنواره نقالی «امیرغدیر» برگزار می‌شود/نمایش «جوادیه (بیست متری)» دو اجرایی می‌شود

15:30 - 21 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۵۸۳۴
پس از شیوع بیماری کرونا و تعطیلی کامل تمامی تماشاخانه‌های تئاتر در کشور، این هنر با سکون غیر قابل منتظره‌ای روبرو شد، هر چند بسیاری از هنردوستان تئاتر با ایجاد رویدادهای مجازی سعی در زنده نگه داشتن این هنر طی پنج ماه اخیر داشتند اما ضرر وارد شده بر تئاتر بسیار بالا بود.

- پس از شیوع بیماری کرونا و تعطیلی کامل تمامی تماشاخانه‌های تئاتر در کشور، این هنر با سکون غیر قابل منتظره‌ای روبرو شد، هر چند بسیاری از هنردوستان تئاتر با ایجاد رویدادهای مجازی سعی در زنده نگه داشتن این هنر طی پنج ماه اخیر داشتند اما ضرر وارد شده بر تئاتر بسیار بالا بود.

بعد از نزدیک به پنج ماه تعطیلی، روند بازگشایی تماشاخانه‌های تئاتر هم با موفقیت چندانی روبرو نبود و اوج دوباره بیماری کرونا بار دیگر نمایش فیلم تئاتر می‌تواند به بقای این هنر کمک شایانی نماید. 

https://www.mizanonline.com/fileshttps://www.mizan.news/news/1398/11/16/2465307_347.jpg

داوران نخستین جشنواره «استندآپ کمدی کرونا» معرفی شدند

آثار نخستین جشنواره سراسری «استندآپ کمدی کرونا» توسط محمدرضا الوند، محمد جواد کبودراهنگی و احمد بیگلریان، مورد داوری و ارزیابی قرار می‌گیرند

داوران نخستین جشنواره سراسری «استندآپ کمدی کرونا» که با هدف نگاه طنز و با موضوع همه گیری بیماری کرونا و به میزبانی همدان برگزار می‌شود، معرفی شدند.

جشنواره نقالی «امیرغدیر» برگزار می‌شود/نمایش «جوادیه (بیست متری)» دو اجرایی می‌شود/////////////////////

حسین صفی کارشناس تئاتر استان همدان ضمن معرفی داوران جشنواره جشنواره سراسری «استندآپ کمدی کرونا» گفت: ۳۵ اثر نمایشی متقاضی حضور درنخستین جشنواره سراسری «استندآپ کمدی کرونا» هستند که توسط محمدرضا الوند، سید محمد جواد کبودراهنگی و احمد بیگلریان، مورد داوری و ارزیابی قرار می‌گیرند

کارشناس تئاتر استان همدان با بیان اینکه فراخوان جشنواره سراسری ویدئویی استندآپ کمدی با موضوع کرونا، اردیبهشت ماه امسال منتشر شد، تأکید کرد: هدف از برگزاری نخستین جشنواره سراسری «استندآپ کمدی کرونا» نشاط بخشی به جامعه در دوران فاصله‌گذاری اجتماعی است.

حسین صفی در خصوص جوایز نفرات برگزیده این جشنواره، تصریح کرد: جایزه نفر اول ۲۵ میلیون ریال، نفر دوم ۲۰ میلیون ریال، نفر سوم ۱۵ میلیون ریال و نفرات چهارم و پنجم هریک ۱۰ میلیون ریال خواهد بود.

جشنواره نقالی «امیرغدیر» برگزار می‌شود/نمایش «جوادیه (بیست متری)» دو اجرایی می‌شود/////////////////////

درخشش هنرمندان لرستانی در جشنواره

جشنواره تئاتر معلولین مناطق زاگرس و آفتاب که قرار بود اسفند ماه ۹۸ در مشهد مقدس برگزار شود، به دلیل کرونا به تعویق افتاد. اما با تلاش مسئولین جشنواره ۱۳ تا ۱۶ مرداد۹۹ به صورت مجازی در سه بخش صحنه ای،کودک و خیابانی برگزار شد.

بخش صحنه‌ای

نمایش فریاد در سراب به نویسندگی علی اصغر نیکو منظر و کارگردانی مشترک علی اصغر نیکو منظر و علی دانژه شرکت کننده در بخش صحنه‌ای جشنواره موفق به کسب ۱۱ عنوان در زمینه‌های مختلف شد.

رتبه اول موسیقی: امیر شتایی

رتبه سوم طراحی لباس: علی اصغر نیکو منظر

رتبه دوم طراحی صحنه: علی اصغر نیکو منظر

رتبه اول بازیگری مرد همراه: علی اصغر نیکو منظر

رتبه اول کارگردانی: علی اصغر نیکو منظر و علی دانژه

رتبه سوم بازیگری زن ناتوان ذهنی: الهه بیرانوند

رتبه سوم بازیگری زن ناتوان ذهنی: افسانه بیرانوند

رتبه سوم بازیگری زن ناتوان ذهنی: شیرین دهقانی

رتبه سوم بازیگری زن ناتوان ذهنی: زهرا لطیفیان

رتبه سوم بازیگری زن همراه: الناز سپهوند

رتبه سوم بازیگری زن همراه: رعنا شمس خرم آبادی

بخش خیابانی

داوران بخش خیابانی استاد حمید ابراهیمی. زهرا صبری و علی روحی.

نمایش" تیمور زبل " کاری از حسین ایزدی شرکت کننده در بخش خیابانی جشنواره حائز چندین رتبه شد.

رتبه دوم طراحی بروشور: بهرام روزبهانی

رتبه دوم موسیقی: گروهی

رتبه سوم طراحی لباس: نازنین گودرزی

رتبه سوم طراحی فضا: سمیه حسینی

رتبه سوم بازیگر همراه: زهرا دلفانی

رتبه سوم بازیگری مرد: نصرت الله گودرزی

تقدیر از بازیگران مرد: ایمان یوسفی، بهرام روزبهانی

جشنواره نقالی «امیرغدیر» برگزار می‌شود/نمایش «جوادیه (بیست متری)» دو اجرایی می‌شود/////////////////////

جشنواره نقالی «امیرغدیر» در اسلامشهر برگزار می‌شود

انجمن هنر‌های نمایشی اسلامشهر باهمکاری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و شهرداری و شورای اسلامی شهرستان اسلامشهر جشنواره نقالی (امیرغدیر) را برگزار میکند.

انجمن هنرهای نمایشی اسلامشهر باهمکاری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی ، وشهرداری و شورای اسلامی شهرستان اسلامشهر به مناسبت عید غدیرخم جشنواره نقالی (امیر غدیر) را با محوریت واقعه غدیرخم برگزار میکند.

جشنواره نقالی (امیرغدیر)،  با اهداف اشاعه و ترویج فرهنگ و مفاهیم غنی واقعه عظیم غدیر ومعرفی  فضایل ،امامت و ولایت امام علی علیه السلام و گسترش فعالیتهای هنری و مذهبی مرتبط با واقعه غدیر،برگزارمی شود.

جشنواره نقالی «امیرغدیر» برگزار می‌شود/نمایش «جوادیه (بیست متری)» دو اجرایی می‌شود/////////////////////

نمایش «جوادیه (بیست متری)» دو اجرایی می‌شود

نمایش «جوادیه (بیست متری)» به نویسندگی کهبد تاراج و کارگردانی رضا بهرامی روز‌های پایانی هفته جاری در دو نوبت میزبان مخاطبان است.

طبق برنامه ریزی انجام گرفته این نمایش روز‌های پنجشنبه بیست و سوم و جمعه بیست و چهارم مرداد ماه ساعت‌های ۱۸ و ۱۹:۴۵ پذیرای مخاطبان با در نظر گرفتن پنجاه درصد از ظرفیت تماشاگران تالار قشقایی است.

نمایش «جوادیه (بیست متری)» به نویسندگی کهبد تاراج و کارگردانی رضا بهرامی از روز پنجشنبه شانزدهم مرداد ماه در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفته است.

در این اثر نمایشی آرش فلاحت پیشه، آیه کیانپور، امیرعدل پرور و هومن بنایی به عنوان بازیگر حضور دارند. این در حالی است که روح‌الله زندی‌فرد (مجری طرح)، رضا خضرایی (طراح نور)، کهبدتاراج (طراح لباس)، محسن نجفی (مدیراجرایی)، بهار خالقی (دستیار کارگردان)، امیرحسین جلالی (مدیر صحنه)، امیرقالیچی (روابط عمومی)، رضا جاویدی (عکاس)، عرفان پور محمدی (انتخاب موسیقی) و امید علیزاده (طراح پوستر، بروشور و ساخت تیزر) دیگر عوامل اجرایی نمایش را تشکیل می‌دهند.

نمایش «جوادیه (بیست متری)» ازجمله آثاری است که نویسنده، کارگردان و گروه اجرایی کوشیده‌اند تا در یک بستر نمایشی واکاوی و بررسی از احوالات انسان‌های مختلف امروز را با تفکرات متفاوت پیش روی مخاطبان قرار دهند. این تئاتر قصه چهارنفر از بچه محل‌های جوادیه تهران است که در دهه شصت هرکدام زندگی خود را داشته‌اند. آن‌ها اکنون مرده‌اند، اما به محله خود می‌آیند و خاطرات محله و زندگی خود را در گذشته روایت می‌کنند.

این اثر نمایشیطی سال‌های اخیر علاوه بر دریافت جایزه‌های مختلف از جشنواره تئاترشهر و فستیوال تئاتر «هامون» در تالار محراب و مجموعه تئاتر «هامون» نیز روی صحنه رفت که در هر دو فصل از اجرای عمومی، با استقبال مخاطبان مواجه شد.

جشنواره نقالی «امیرغدیر» برگزار می‌شود/نمایش «جوادیه (بیست متری)» دو اجرایی می‌شود/////////////////////

انتشار فراخوان تماشاخانه تازه تاسیس اهورا

تماشاخانه اهورا با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا و اعلام دستورالعمل اجرا‌های صحنه‌ای، آغاز به کار کرده است.

همچنین حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت بلیت سالن در هر سانس عرضه می‌شود و پس از هر اجرای نمایش تماشاخانه ضدعفونی خواهد شد.

تماشاخانه اهورا در نظر دارد برای گروه‌های نمایشی متقاضی در فراخوان، مکان تمرین با قیمت مناسب به همراه شرایط ویژه برای تهیه فیلم تئاتر و اجرای آنلاین در نظر بگیرد.

تماشاخانه تازه تاسیس اهورا با ۸ متر عرض، ۱۱ متر عمق و ۶ متر ارتفاع، ۱۱۲ صندلی، ۲۴ خط نوری تفکیک شده و سیستم صدای حرفه ای، واقع در میدان هفت تیر، ابتدای خیابان مفتح جنوبی، بین کوچه تور و همراه، مجتمع هنری عرفان (تیتان) آماده همکاری با گروه‌های نمایشی خواهد بود.

مهلت ارسال متون نمایشی تا پنجم شهریور ماه و اعلام نتایج نیز پانزدهم شهریور خواهد بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *