اپل در فکر ارائه خدمات اپراتوری است

15:44 - 13 مرداد 1394
کد خبر: ۶۴۵۴۱
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
گزارش‌های تازه‌ای حاکی از این است که اپل در آینده‌ای نزدیک قصد دارد به‌صورت مستقل به یک شبکه اپراتور مجازی تبدیل شود. برای درک بیشتر این خبر از توضیح شبکه اپراتور مجازی شروع می‌کنیم.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزای میزان به نقل از نوچه؛ یک شبکه اپراتور مجازی یا MVNO – Mobile Virtual Network Operator فناوری‌ای است که به کمپانی‌های بزرگی چون اپل و گوگل این اجازه را می‌دهد که با اجاره فضای شبکه شرکت‌های اپراتوری که در حال حاضر این خدمات را ارائه میکنند، به‌صورت مستقل دارای شبکه شده و با سیم‌کارت خود خدماتی را که مدنظر دارند به مشترکانشان ارائه دهند.

پیش‌ازاین گوگل هم پروژه‌ای را بانام Fi شروع کرد که فرآیند مشابهی دارد و منطقی به نظر می‌رسد که اپل نخواهد از ارائه چنین سرویس تازه‌ای به کاربران خود عقب بماند. اگر اپل صاحب اپراتور خود شود دیگر کاربران آیفون نیازی ندارند که به استفاده از سرویس اپراتورهایی چون T-Mobile یا AT&T روی‌آورند و می‌توانند خدمات تماس، دیتا و پیامک خود را مستقیماً از اپل خریداری کنند. به‌خصوص در حال حاضر که آیپد ایر ۲ و آیپد مینی ۳ باسیم کارت اپل عرضه می‌شوند کاربرها می‌توانند به‌راحتی در مواقعی که در مناطق مختلف هستند از میان چندین اپراتور فعال در آنجا، هرکدام که به‌صرفه‌تر است را انتخاب کنند.
 

main_applesim


البته آزمایش کردن یک سرویس لزوماً به معنای عملی شدن آن نیست و احتمالاً به این زودی ها چنین سرویسی را از طرف اپل نخواهیم دید چراکه زمان لازم برای عملی شدن آن چیزی در حدود ۵ سال خواهد بود. گفته میشه که در حال حاضر تیم کوک مشغول مذاکره با شرکایی است که امکان ارائه‌ی این سرویس از سمت اپل را فراهم خواهند کرد است و حتی شایعه‌ی به راه افتادن آزمایشی این سرویس در آمریکا هم وجود دارد. درمجموع فعلاً صحبت ارائه این خدمات اپراتوری اپل برای کاربران آمریکا و اروپاست.

/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *