وزیر بهداشت: اورژانس یکی از مطمئن ترین تکیه گاه‌های ما بوده و خواهد بود

20:32 - 15 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۴۲۸۰
وزیر بهداشت در مراسم افتتاح همزمان ۱۱۵ پروژه اورژانس در هفت استان کشور،گفت: اورژانس کشور یکی از مهمترین و مطمئن‌ترین تکیه گاه‌های ما بوده و خواهد بود.

- طبق اعلام وبدا، سعید نمکی در مراسم افتتاح همزمان ۱۱۵ پروژه سازمان اورژانس کشور که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با تاکید بر اینکه اورژانس در خط مقدم ارائه خدمات است، گفت: وقتی کسی دچار گرفتاری می‌شود بعد از خدا و ائمه اولین جایی که به یادش می‌رسد شماره ۱۱۵ است. این موضوع قدر و منزلت شما را نشان می‌دهد. اورژانس کشور به ویژه بعد از آنکه تبدیل به سازمان شد، تحولات خوبی را به خود دید.

وی افزود: اورژانس کشور یکی از مهمترین و مطمئن‌ترین تکیه گاه‌های ما بوده و خواهد بود. وقتی ما می‌خواستیم ۵۷ دانشجوی ایرانی را از ووهان چین به کشور منتقل کنیم اولین کسی که برای خدمت در دل آتش کرونا حضور یافت کولیوند و همکارانشان بودند. بعد از اعلام اولین مورد بیماری در قم وی در این شهر حضور پیدا کرد. من برای همه همکاران مبتلا غصه خوردم و یکی از این عزیزان کولیوند بودند. امیدواریم این اورژانس با شبکه ریلی گسترده که در دولت تدبیر و امید گسترش یافت، توسعه پیدا کند.

اورژانس کشور در این بحران، ۴ شهید تقدیم نظام سلامت کرد.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه خدمات اورژانس گسترده است و اولین خط رسیدگی به دردمندان است، تصریح کرد: خدمت اورژانس برای بیماران سکته قلبی و مغزی باعث شد جان بسیاری نجات پیدا کند و اورژانس هوایی خدمات ارزنده‌ای ارائه کرد و به یاد دارم سال گذشته یک فروند اورژانس هوایی که برای ارائه خدمات به مادری باردار می‌رفت دچار حادثه شد و در این حادثه ۵ نفر از عزیزان ما شهید شدند که بر روح ۵ شهید اورژانس هوایی درود می‌فرستم. حتی با وجود شهادت این عزیزان، اما خدمت رسانی به آن مادر باردار فراموش نشد.

نمکی تاکید کرد: امروز مفتخریم ۱۱۵ پروژه اورژانس را در ۷ استان کشور افتتاح کنیم و امیدواریم این پروژه‌ها در اختیار مردم قرار گیرد.

وی افزود: ما اورژانس هوایی داشتیم و پارسال نیز ۳ اورژانس دریایی برای سواحل نیلگون خلیج فارس افتتاح کردیم. امروز نیز اولین اورژانس ریلی افتتاح می‌شود و اولین گام اورژانس ریلی را برداشتیم و امیدواریم این اورژانس با شبکه ریلی گسترده که در دولت تدبیر و امید گسترش یافت، توسعه پیدا کند.

وزیر بهداشت، تصریح کرد: برای اولین بار خانم‌هایی را در اورژانس کشور تربیت می‌کنیم و همیشه این دغدغه را داشتیم که وقتی خانمی در شرایط خاص نیازمند فوریت‌های پزشکی شود، تکنسین خانم اعزام شود. هرچند که آقایان خدمتگرار در اورژانس کشور از پاکیزگان هستند.

نمکی با اشاره به توسعه اتوبوس آمبولانس‌ها، بیان کرد: با توسعه اتوبوس آمبولانس‌ها و تقویت ناوگان زمینی اورژانس توانستیم به ۳.۵میلیون زائر اربعین خدمات مورد نیاز را ارائه کنیم. تعداد موتور آمبولانس‌ها در شهر‌های شلوغ و پر ترافیک نیز ۲ برابر خواهد شد.

وی در پایان با یادی از شهدای دفاع مقدس به روح بزرگ شهدای اورژانس در دوران دفاع مقدس و همچنین شهدای مدافع سلامت سازمان اورژانس درود فرستاد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *