نوشیدن دم نوش برای کودکان مناسب است؟

16:35 - 15 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۴۱۰۶
یک متخصص طب ایرانی گفت: استفاده از دم نوش و مجموع دارو‌های گیاهی برای کودکان زیر ۱۲ سال توصیه نمی‌شود.

آیا نوشیدن چای برای کودکان مناسب است؟ - مهر نوشت: فاضله حیدریان درباره مصرف دم‌نوش برای کودکان زیر ۱۲ سال گفت: در کودکان زیر ۱۲ سال دم‌نوش‌ها قابل تجویز نیستند، چرا که باعث بروز عوارضی برای آنها می‌شوند و در مجموع داروهای گیاهی برای سنین پایین توصیه نمی‌شود، مگر اینکه از شربت‌ها و داروهای فرموله شده برای اطفال مانند شربت‌های گیاهی که در بازار نیز موجود است، استفاده کنیم.

این متخصص طب ایرانی در خصوص پیشگیری از کرونا و تغذیه‌ای که مدنظر متخصصان طب ایرانی قرار گرفته است، گفت: در ابتدای شیوع کرونا مصرف دم نوش‌هایی مانند زنجبیل، بابونه، اسطوخودوس و … توصیه می‌شد که این دم نوش‌ها در زمستان به خاطر سردی هوا عارضه کمتری داشتند، اما در فصل تابستان با توجه به ماهیت گرم بودن همه آنها، عوارض خوبی ندارند به همین دلیل در این فصل مصرف آن‌ها توصیه نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نوع تغذیه باید با توجه به مزاج فرد در نظر گرفته شود، گفت: افرادی که گرم مزاج هستند با مصرف دم‌نوش زنجبیل دچار سرفه‌های خشک، خارش و گرفتگی بینی می‌شوند و به همین دلیل نباید آن را مصرف کنند و همچنین بیماری‌های زمینه‌ای نیز می‌تواند با مصرف غذا‌های گرم و سرد در افراد با مزاج مختلف عارضه ایجاد کند که باید این بیماری‌ها را نیز مدنظر قرار دهیم.

این متخصص طب ایرانی به افرادی که دارای بیماری‌های قلبی هستند توصیه کرد قبل از مصرف هر گونه دم‌نوش یا غذایی، دارو‌هایی را که مصرف می‌کنند با پزشک خود مطرح کنند، چرا که مصرف هم زمان برخی از غذا‌ها با دارو‌ها عارضه ایجاد می‌کند و نه تنها باعث افزایش ایمنی بدن نمی‌شود، بلکه مشکلاتی را نیز به وجود می‌آورد.

وی گفت: بهترین توصیه‌ای که می‌توان برای افزایش سطح ایمنی بدن در این دوران کرونایی به هموطنان داشت این است که سبک زندگی خود را تغییر دهند، شب‌ها زود بخوابند، چرا که تنظیم سیستم هوشمند بدن بین ساعت ۱۱ شب تا ۴-۳ صبح صورت می‌گیرد به همین دلیل بهترین زمان خواب همین تایم است.


برچسب ها: کودکان دمنوش

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *