گام سوم طرح سامان دهی املاک و اراضی، شناسایی و برخورد با دلالان حرفه‌ای است

12:21 - 09 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۲۲۰۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری استان یزد، گفت: ردیابی و برخورد با دلالان حرفه‌ای که در این اوضاع و احوال منافعی کسب کردند در برنامه دستگاه قضا استان قرارد دارد که در گام سوم این طرح، به این مسئله پرداخته خواهد شد.

گام سوم طرح سامان دهی املاک و اراضی، شناسایی و برخورد با دلالان حرفه‌ای است - غلامعلی دهشیری در دومین نشست تخصصی جهت اجرای گام دوم ساماندهی و نظارت بر دلالان حوزه زمین و مسکن گفت: این طرح از ۲۵ تیر ماه به همت دادستان مرکز استان یزد آغاز و در ادامه در تمامی حوزه‌های قضایی استان انجام شد.

وی افزود: در قالب این طرح بیش از ۳۰۰ مورد بازرسی از بنگاه‌های املاک صورت گرفت که ماحصل آن پلمب ۱۸۰ بنگاه املاک، بازداشت ۹ نفر و مسدود شدن ۸ صفحه در شبکه‌های اجتماعی شد.

رییس کل دادگستری استان یزد، به بازخورد‌های خوب این طرح در بین مردم اشاره کرد و افزود: این حمایت‌ها باعث دلگرمی مسئولین در ادامه اجرای این طرح خواهد بود.

وی با تقدیر از همراهی اتحادیه مشاورین املاک در این طرح گفت: یکی از اهداف این طرح، ساماندهی بنگاه‌های املاک بود که مورد استقبال فعالین خوشنام این صنف قرار گرفت تا این بدنامی از دامن فعالین این حوزه پاک شود.

دهشیری با بیان اینکه ورود به این حوزه از وظایف اولیه دستگاه قضا نیست، افزود: پس از ساماندهی این حوزه، دستگاه قضا آن را واگذار به دستگاه‌های مربوطه خواهد کرد و به رسالت نظارتی خود خواهد پرداخت.

وی با اشاره به درخواست‌های مردمی جهت ورود دستگاه قضا در سایر حوزه‌ها تصریح کرد: دستگاه قضا با تمام توان پای کار مردم و نظام ایستاده است، اما قطعا در این مسیر دستگاه‌های مسئول باید در میدان حضور پیدا کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *