رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هاشمی: نیاز ما به فشنگ برای تمرین تا المپیک، ۲۰ برابر فشنگی است که در آلمان مانده

10:01 - 05 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۰۴۹۹
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
سرمربی تیم ملی تیراندازی گفت: با وجود تمام مزیت‌هایی که تمرین خشک دارد نمی‌تواند جای تمرین واقعی را بگیرد.

الهام هاشمی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص اینکه چقدر از آمادگی تیراندازان راضی بوده است، اظهار داشت: باتوجه به اینکه طی ماه‌های گذشته˓ تمرینات خشک تیراندازان در منزل قطع نشده بود با شروع تمرینات اُفت زیادی نکرده بودند. البته با وجود تمام مزیت‌هایی که تمرین خشک دارد نمی‌تواند جای تمرین واقعی را بگیرد و ملی‌پوشان به زمان نیاز دارند تا به عملکرد خوبی که قبل از کرونا داشتند برگردند.

وی ادامه داد: خداراشکر تمرین خوبی طی سه هفته گذشته داشتیم؛ واقعاً لازم بود که دوباره بچه‌ها تمرین واقعی و یکسری تمرینات رقابتی داشته باشند. اگر بتوانیم به همین ترتیب اردوها را ادامه بدهیم می توانیم امیدوار باشیم تیراندازان به موقع به آمادگی لازم برسند.

*تمرین خشک نمی‌تواند جای تمرین واقعی را بگیرد

هاشمی در پاسخ به این سوال که برگزاری سه هفته تمرینات در ماه در کمپ تیم ملی چقدر کمک می‌کند تا تیراندازان به شرایط ایده‌آل دست پیدا کنند، گفت: این سه هفته˓ اردو نبود، بلکه فقط ۵ روز در هفته صبح تا ظهر بچه‌ها تمرین تیراندازی داشتند و گرنه انجام تمرینات بدنسازی و سایر موارد با خودشان بود. اینکه تمرینات به صورت سه هفته تمرین یک هفته استراحت باشد پیشنهاد خود من بود. با توجه به اینکه فعلاً مسابقه خاصی نداریم می‌توانیم به همین شکل ادامه دهیم. باید این کار را انجام بدهیم و اجازه ندهیم تا بچه‌ها بیش از این از تمرین واقعی و تمرین باهم دور بمانند.

سرمربی تیم ملی تیراندازی پیرامون اینکه بهترین راهکار برای حل مشکل فشنگ چیست، چون معاون وزیر هم به این موضوع تاکید کرده بود که نیمی از فشنگ‌ها در آلمان مانده است، تصریح کرد: در بازدید علی‌نژاد از تمرینات تیم ملی، قول‌هایی یرای رفع مشکلات تیراندازی داده شد که امیدوارم هرچه زودتر وعده‌های وی عملی شود، خصوصاً در مورد بازگرداندن فشنگ‌هایی که در آلمان مانده است؛ هر چند نیاز ما به فشنگ تنها برای تمرین المپین‌ها، نفرات رزرو و تنها تا المپیک حدودا ۲۰ برابر تعداد فشنگی است که در آلمان مانده است.

*درخواستی برای تغییر سلاح تیراندازان نداشته‌ایم

هاشمی افزود: این در شرایطی است که از اکنون باید انتخابی‌ها و تمرینات تیم ملی برای حضور در بازی‌های آسیایی و بقیه مسابقات را نیز شروع کنیم. به عبارت دیگر نیاز ما به ساچمه و فشنگ برای موفقیت در میادین بین‌المللی خیلی بیش از این حرف‌هاست و قطعاً باید به دنبال چاره اساسی در رفع این مشکل که سد راه موفقیت‌های یکی از رشته‌های ورزشی مدال‌آور است باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه مسابقه‌ای در سطح بین‌المللی نیست چه برنامه‌ریزی مدنظر دارد تا متوجه شود رکوردهای تیراندازان در چه سطحی است، گفت: چند مسابقه بین‌المللی در پاییز در برخی از کشور‌های اروپایی برنامه‌ریزی شده که امیدوارم تا آن زمان وضعیت کرونا در کشور بهتر شود تا بتوانیم در آن مسابقات شرکت کنیم. البته قبل از آن نیاز است که مسابقات داخلی و ادامه لیگ را داشته باشیم، چرا که نیاز به تمرین و مسابقه نه تنها برای ملی‌پوشان بلکه برای همه تیراندازان کشور لازم است. امیدوارم هرچه زودتر بتوانیم به این اتفاق مهم دست یابیم.

سرمربی تیم ملی تیراندازی در پایان با اشاره به اینکه درخواستی برای تغییر سلاح تیراندازان نداشته است، عنوان کرد: خوشبختانه سلاح‌های خوبی در اختیار بچه‌ها است و در آخرین اردوی تمرینی که در هانوفر داشتیم، تجهیزات مورد نیاز برای سلاح‌ها خریداری شد. قرار بر این بود که این امر در اردوی اردیبهشت امسال تکمیل شود، اما متاسفانه با شرایط به وجود آمده تمام برنامه‌ریزی‌های ما به تعویق افتاد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *