رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

قاضی‌زاده هاشمی: قانون تسهیل ازدواج جوانان در پستوی ادارات خاک می‌خورد

8:39 - 01 مرداد 1399
کد خبر: ۶۳۹۷۶۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نائب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: سالهاست در حوزه ازدواج دچار مشکلات عدیده‌ای هستیم و قانون تسهیل ازدواج در پستوی برخی از ادارات و سازمان‌ها خاک می‌خورد.
قاضی‌زاده هاشمی: سالهاست در حوزه ازدواج دچار مشکلات عدیده ای هستیم / تسهیل قانون ازدواج در پستوی ادارات خاک می‌خورد - سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: لازم می دانم اول ذی‌الحجه، سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی (علیه‌السلام) و بانوی عالمین حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) را تبریک عرض کنم.
 
وی افزود: این ازدواج، ازدواجی آسمانی و ماندگار بود که جریان هدایت بشری را به دنبال داشته و نشان می‌دهد وصلت‌های مقدس و طیب باعث سعادت و کمال و رشد عالم می‌شود.
 
نائب رییس مجلس تصریح کرد: در دو دهه قبل در مجلس شورای اسلامی قانون تسهیل ازدواج جوانان با رویکرد تسهیل وصلت مقدس جوانان به تصویب رسید، اما در پستوی سازمان‌های مختلف خاک می‌خورد و علیرغم پیگیری مجالس گذشته، تهیه گزارش‌ها و ارائه تذکرات متأسفانه هنوز آثار عملی نداشته است.

وی با اشاره به تذکرات مقام معظم رهبری در برطرف کردن موانع فرزندآوری، بیان داشت: نزدیک به یک دهه است که مجلس تلاش کرده در حوزه آسان کردن فرزندآوری و فرزندپروری سالم، قانونی را بگذارند که متأسفانه مجالس هشتم، نهم و دهم به علت جدی نبودن عزم مجلس و به خصوص اینکه دولت‌ها در تأمین بار مالی آن همکاری نداشتند به جایی نرسیده است.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: امروز ۱۲ میلیون جوان در سن ازدواج داریم که متأسافنه نزدیک یک و نیم میلیون نفر آن‌ها در آستانه تجرد قطعی و یأس ازدواج هستند.

وی ادامه داد: به نوبه خود تلاش می‌کنم که با همکارانمان در مجلس یازدهم به خصوص با توجه به سخنرانی ویدئو کنفرانسی حضرت آقا که روی این موضوع تأکید داشت، برای این مسأله جدی ملی فکری کند و در قالب‌های مختلف اقداماتی انجام دهد که امیدوارم با همکاری و همگامی همکاران بتوانیم کاری موثر در جهت برطرف کردن موانع ازدواج، آسان سازی ازدواج و تشکیل خانواده،انجام دهیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *