ارسال پیام‌های ناامیدکننده مانعی برای شکست کرونا

8:57 - 30 تير 1399
کد خبر: ۶۳۹۰۵۷
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران گفت: با کمک مردم باید کرونا را شکست داد، بنابراین نباید پیام‌های ناامیدکننده‌ای به آن‌ها تزریق شود.

ارسال پیام‌های ناامیدکننده دردی از مردم دوا نمی‌کند - روزنامه رسالت نوشت: محسن فتحی، نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران بابیان این‌که موج جدید کرونا در کشور به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از یک‌سو و نیز عدم اتخاذ برخی تصمیم‌های درست از سوی دولت برای بازگشایی کسب‌وکار‌ها و تجمعات پرخطر رخ‌داده گفت: در این زمینه نیاز بود تا بامطالعه بیشتر و بررسی شرایط همه‌گیری کرونا در نقاط قرمز و سفید کشور، شرایط بازگشایی کسب‌وکار‌ها انجام شود، اما شاهد بودیم که به‌یک‌باره محدودیت‌هایی که در اواخر سال گذشته و امسال لحاظ شده بود برداشته شد و مردمِ خسته از خانه‌نشینی تصور کردند که دیگر کرونا از بین رفته و فعالیت‌های خود را در سطح جامعه دنبال کردند و همین موضوع سبب شد تا شاهد موج دوم کرونا در کشور باشیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه برقراری قرنطینه در شهر‌های قرمز را از رویکرد‌های دولت در این دوران عنوان کرد و با اشاره به این‌که در حال حاضر تنها راه مقابله با کرونا رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در سطح جامعه است، خاطرنشان کرد: در شرایطی قرار داریم که هرچه تجمع مردم در سطح شهر‌ها تشدید شود، این بیماری همه‌گیری بیشتری خواهد داشت و به نظر می‌رسد دولت باید نظام سختگیرانه‌تری برای تجمعات در نظر بگیرد. به همین دلیل توصیه ما به دولتمردان این است که در این شرایط و برای زمانی محدود برخی محدودیت‌ها را به شهر‌ها بازگردانند و پس از مهار مجدد بیماری، نسبت به کاهش آن در سطح جامعه برنامه‌ریزی نمایند.

فتحی خاطرنشان کرد: دولت باید در زمینه اطلاع‌رسانی از خطرات و عواقب این بیماری در جامعه فعالیت بیشتری صورت دهد و مردم را از عواقب سخت این بیماری بیش از گذشته آشنا نماید. ضمن این‌که بایستی بسته‌های حمایتی برای اقشار آسیب‌پذیر همانند ابتدای شیوع کرونا بین مردم تقسیم شود و در مناطق محروم این موضوع با جدیت و شتاب بیشتری صورت گیرد.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیوان دره در مجلس با تأکید بر این نکته که در این شرایط سخت اقتصادی، تعطیلی کسب‌وکار‌های مردم، تنها با حمایت‌های دولتی آن‌هم به‌طور محدود قابل جبران است، گفت: خبر‌های منفی اثرات بدی بر جامعه خواهد گذاشت و در این فضای سخت مردم را نگران می‌کند. از سوی دیگر کسب‌وکار‌های مردم و معیشت آن‌ها نیز در این فضا بسیار آسیب‌دیده، پس به نظر می‌رسد دولت در این مقطع دو وظیفه جدی و مهم بر عهده دارد، یکی حمایت از اقشار ضعیف و کسب‌وکار‌های آسیب‌دیده و دیگری اطلاع‌رسانی در خصوص راه‌های مقابله با پیشگیری و مقابله با بیماری است. به عقیده من در این شرایط باید از ارائه اطلاعات نگران‌کننده بین مردم تا جایی که می‌توانیم خودداری کرده تا بتوانیم از این شرایط عبور کنیم. اعتقاد من بر این است که در این مسیر تنها با همراهی و حمایت مردم می‌توان از کرونا گذشت و ارسال پیام‌های ناامیدکننده دردی از مردم را دوا نخواهد کرد.


برچسب ها: کرونا فتحی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *