رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نمایندگان با تشکیل کمیسیون ویژه «جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴» موافقت کردند

9:51 - 29 تير 1399
کد خبر: ۶۳۸۷۹۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس با تشکیل کمیسیون ویژه «جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی» موافقت کردند.
نمایندگان با تشکیل کمیسیون ویژه «جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴» موافقت کردند -بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس درمورد تشکیل کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در دستور کرا مجلس قرار گرفت.

جعفر قادری در توضیح تشکیل این کمیسیون در مجلس گفت: در مجالس هشتم، نهم و دهم کمیسیون‌های برای پر کردن خلاء‌های قانونی شکل گرفت ما در بحث حمایت از تولید مشکل جدی داریم لذا نیاز است کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر سیاست‌های اصل ۴۴ شکل گرفته و مشکلات را حل کند.

وی تاکید کرد: این کمیسیون به فضای نظارتی مجلس کمک خواهد بود. مشکلات و معضلاتی که امروز داریم با وقت گذاشتن یک الی دو کمیسیون حل نمی‌شود و نیاز است در برخی موضوعات وقت بیشتری گذاشته شود. ما مباحث گزارشات نظارتی زیادی از جمله در حوزه فضای کسب و کار داریم لذا نیاز است فضای کسب و کار مورد پایش قرار گیرد.

محسن زنگنه در توضیح این طرح در مجلس گفت: یکی از اقدامات مثبت در مجلس ایجاد کمیسیون جهش تولید و نظارت بر اصل ۴۴ است. ممکن است برخی از دوستان بگویند این کمیسیون با کمیسیون‌های دیگر تداخل داشته باشد، اما باید گفت این طور نیست و در همه مجالس دنیا این رسم است که اگر مسئله‌ای مورد تاکید نظامی قرار می‌گیرد کارگروهی این موضوع را پیگیری می‌کند. اگر ما واقعا می‌خواهیم در زمنیه معیشت مردم کاری کنیم باید از مجرای مجلس وارد شویم و یکی از این مجرا‌ها ایجاد کمیسیون جهش تولید و نظارت بر اصل ۴۴ است.

رییس مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی تشکیل این کمیسیون در مجلس گفت: تشکیل این کمیسیون موازی کاری با سایر کمیسیون‌های صنعتی نیست. امسال سال جهش تولید است لذا تشکیل کمیسیون جهش تولید و نظارت بر اصل ۴۴ را در اجرای ماده ۴۰ آیین نامه داخلی مجلس به رای مجلس می‌گذاریم.

در ادامه نمایندگان با تشکیل کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون موافقت کردند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *