رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اجرای طرح کاداستر اولویت مهم ثبت اسناد و املاک استان مرکزی باشد

12:32 - 28 تير 1399
کد خبر: ۶۳۸۵۲۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه اجرای طرح کاداستر اولویت مهم ثبت اسناد و املاک استان مرکزی باشد، گفت: هر نهاد یا اداره‌ای که همکاری لازم را جهت تحقق این طرح نداشته باشد به دادگستری معرفی شود.

اجرای طرح کاداستر اولویت مهم ثبت اسناد و املاک استان مرکزی باشد - حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی در جریان بازدید از اداره کل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی ضمن تقدیر از خدمات ارزشمند این مجموعه بر تعامل حداکثری مجموعه‌های قوه قضائیه در استان با سایر سازمان‌ها و نهادها؛ ضمن حفظ استقلال و سلسله مراتب سازمانی تأکید کرد.

رییس شورای قضایی استان در این بازدید اظهار داشت: امروز اولویت کاری اداره کل ثبت اسناد و املاک باید اجرای سریع و صحیح طرح کاداستر باشد چرا که این طرح مورد تاکید ریاست قوه‌ی قضاییه است و ابتدائا نیز می‌بایست از شخصیت‌های حقوقی آغاز شود و هر نهاد یا اداره‌ای که همکاری لازم را جهت تحقق این طرح نداشته باشد به دادگستری معرفی شود.

وی افزود: انجام فرایند تثبیت املاک، باعث کاهش ورودی پرونده‌های ثبتی به این مجموعه و دادگستری خواهد شد و در اجرای دادرسی و دولت الکترونیک بسیار مؤثر است.

حجت‌الاسلام موسوی تاکید کرد: در زمینه‌ی اختلافات مطروحه بین اوقاف و مدعیان نیز ریاست محترم قوه قضائیه معتقدند که با ورود جدی سازمان ثبت اسناد و املاک و تثبیت صحیح عرصه‌های وقفی می‌توان تا حدود زیادی اختلافات موجود را کاهش داد.

گفتنی است در این دیدار صدری مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی گزارشی از اقدامات این مجموعه در سال ۹۸ و برنامه‌های سال ۹۹ ارائه کرد و از مشکلات موجود در این اداره سخن گفت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *