رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اختصاص ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای کسب و کار‌های آسیب دیده

11:58 - 28 تير 1399
کد خبر: ۶۳۸۵۱۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مدیرعامل بانک سپه از پرداخت ۲ هزار و ۵۷ میلیارد ریال تسهیلات به واحد‌های تولیدکننده مواد ضدعفونی خبر داد

- طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه  محمد کاظم چقازردی به تشریح اقدامات موثر بانک سپه با محوریت بخش اعتباری در خصوص حمایت از اشخاص و واحد‌های آسیب دیده ناشی از ویروس کرونا پرداخت.

 وی از جمله این اقدامات را اعطای تسهیلات قرض الحسنه ده میلیون ریالی به یارانه بگیران مشمول عنوان کرد و گفت: بانک سپه به منظور افزایش قدرت خرید و نقدینگی متقاضیان کم درآمد و یارانه بگیر، نسبت به واریز چهار مرحله وام قرض الحسنه ده میلیون ریالی به حساب یارانه بگیران آسیب دیده ناشی از ویروس کرونا مطابق فهرست اعلامی از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به تعداد یک میلیون و ۴۷۹ هزار و ۴۵۶ نفر در مجموع به مبلغ ۱۴ هزار و ۷۹۴ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال اقدام کرده است.

مدیرعامل بانک سپه در خصوص امهال سه ماهه وام‌های قرض الحسنه گفت: با توجه به عدم امکان فعالیت‌های اقتصادی و به تبع آن عدم کسب درآمد مطلوب در بازه زمانی شیوع بیماری، کلیه اقساط دریافتی از حساب پشتیبان تسهیلات قرض الحسنه بابت اسفند ماه ۹۸ تا اردیبهشت ۹۹ به حساب مشتریان برگشت داده شده و پیامک اطلاع رسانی آن نیز برای آنان ارسال شد.

چقازردی افزود: در این رابطه و پس از ابلاغ رسته‌های فعالیت مشمولین امهال در چند مرحله از سوی بانک مرکزی ج. ا. ا بررسی لازم برای استحقاق سنجی متقاضیان صورت گرفت و اقدامات اجرایی در خصوص امهال سه ماه تعداد قابل توجهی از تسهیلات اعطایی به کسب و کار‌های آسیب دیده ناشی از ویروس کرونا انجام شد.

 

رئیس هیأت مدیره بانک سپه در مورد تخصیص اعتبار برای تسهیلات به کسب و کار‌های آسیب دیده ناشی از کرونا گفت: بانک سپه مبلغ ۱۶ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال (۱۵ هزار میلیارد ریال بانک سپه و یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بانک حکمت ایرانیان سابق) اعتبار برای اعطای تسهیلات به بخش‌ها و کسب و کار‌هایی آسیب دیده از ویروس کرونا مشروط به معرفی از طریق سامانه کارا (سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) اختصاص داده است و تاکنون ۱۵ هزار و ۵۳۲ درخواست به میزان ۲۸۶۵ میلیارد ریال به این بانک معرفی که تعداد ۱۲ هزار و ۷۳۵ مورد از درخواست‌های واصله واحد‌ها معرفی و در دست بررسی برای اعطای تسهیلات قرار دارد.

وی در خصوص اعطای تسهیلات به شرکت‌های فعال در زمینه تولید مواد بهداشتی وضد عفونی کننده گفت: بانک سپه به منظور تقویت بنیه مالی شرکت‌های تولیدی فعال در زمینه تولید مواد بهداشتی و ضد عفونی کننده و تسریع درتامین کالا و محصولات مورد نیاز برای مبارزه با ویروس کرونا، تا تاریخ ۲۳ تیر امسال مبلغ ۲ هزار و ۷۴۹ میلیون ریال تسهیلات به واحد‌های تولیدی اختصاص داده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *