دیدار اعضای کاروان قرآن اعزامی به حج تمتع با آیت‌الله جوادی‌آملی

10:28 - 11 مرداد 1394
کد خبر: ۶۳۷۵۶
خبرگزاری میزان: آیت الله جوادی آملی در دیدار با اعضای کاروان قرآن اعزامی به حج تمتع گفت: اینکه خدا با ماست شأن آور نیست بلکه آن معیت که عند‌الله باشد شأن دارد، دل‌های شکسته مهمان خدا هستند.
به گزارش ،اعضای کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران، اعزامی به حج تمتع، شنبه ۱۰ مرداد ۹۴ و در اولین روز دوره آموزشی توجیهی با آیت‌الله جوادی‌آملی دیدار کردند.

پس از مراسم افتتاحیه در ساختمان مرکزی سازمان اوقاف و امور خیریه، اعضای کاروان به سمت شهر دماوند حرکت کردند تا نماز ظهر و عصر را به امامت آیت‌الله جوادی‌آملی اقامه کنند.

پس از اقامه نماز، گزارشی از فعالیت‌های کاروان نور توسط محمدتقی میرزاجانی، مسئول دبیرخانه کمیته اعزام و سرپرست پیشین کاروان قرآنی ارائه شد. پایان بخش این دیدار، سخنرانی آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی به عنوان ره‌توشه‌ای برای نمایندگان قرآنی کشورمان در سرزمین وحی بود.

در این دیدار آیت‌الله جوادی‌آملی طی سخنانی با اشاره به برخی از پیام‌های قرآن کریم گفت: حج، ما را به مهمانی خدا دعوت می‌کند. انسان در ماه رمضان و در ایام حج مهمان خداوند است، البته همه موجودات در هر زمان و مکان مهمان خدا هستند و حتی مار و عقرب هم مهمان خدا هستند. اما نوع این مهمانیها تفاوت دارد.

وی با اشاره به تفاوت مهمانی خداوند گفت: در این مهمانی به برخی آب و نان داده می شود و به برخی علم و دانش. تفاوت این دو اینجاست که وقتی صحبت از علم و دانش است نام علما در کنار ملائکه برده می‌شود. این مهمانی نباید یک جانبه باشد، باید در این مهمانی شما هم چیزی به خدا بدهید تا او چند برابر شما را اجابت کند.

شورای عالی قرآن

این مفسر قرآن کریم، شکسته شدن دل را دعوت‌نامه انسان برای خدا دانست و گفت: همان‌ طور که بیان شد مهمانی خدا یک طرفه نیست و شما هم باید خداوند را دعوت کنید، البته نیاز نیست برای خدا دعوت‌نامه بفرستید همین که دل بشکند دعوت‌نامه است و همین که شما وارد سرزمین وحی می‌شوید، سند میزبانی شماست.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به اینکه خدا با همه است اما مهمان همه نیست، گفت: خدا هم با موسی بود و هم با فرعون. این که خدا با ماست شأن آور نیست بلکه آن معیت که عند‌الله باشد شأن دارد و اگر قلبی بشکند این دعوت‌نامه است. البته اصل دعوت خدا از فقراست با این که حج افراد مستطیع قبول است اما اصل دعوت برای فقراست و دل‌های شکسته مهمان خدا هستند.

این مرجع تقلید با توصیه اعضای کاروان نور به تبیین دین گفت: شما قاریان باید پیام قرآن را همه جهانیان برسانید، این که در ایام حج ثواب ببرید حداقل است و باید حج را زنده کنید و نگاهتان فراتر از ثواب بردن از مناسک حج باشد. مثلاً طلبه‌ای که برای امام جماعت شدن وارد حوزه علمیه می‌شود متفاوت است با کسی که از اول برای مجتهد شدن به حوزه برود. خدا هم انسان‌های بزرگ و اهداف بلند را دوست دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *