کارشناس مسائل بین‌الملل: منطق لیبرال دموکراسی نگاه ابزاری به انسان‌ها دارد

22:02 - 22 تير 1399
کد خبر: ۶۳۶۹۰۶
دسته بندی: سیاست
کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: با رشد سرمایه‌داری متوحش و منطق لیبرال دموکراسی که برعکس نگاه فضیلت‌مند، نگاهی ابزاری به انسان‌ها دارد، امروزه تبعیض نژادی و بی‌عدالتی با بحران کرونا تلفیق شده و می‌بینیم چه بحران‌های انسانی‌ در آمریکا به وجود آورده است.
کارشناس مسائل بین الملل: آمریکا در جنبش کرونا، بی‌عدالتی و تبعیض نژادی گیر افتاده استسید هادی سیدافقهی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به تناقضات رفتاری و گفتاری مسئولان آمریکایی در حوزه حقوق‌بشر اظهار داشت: قتل فجیع شهروند رنگین پوست در آمریکا که به‌عنوان عامل مبارزه با تبعیض نژادی، تبدیل به یک جریان فراگیر و بنیان‌افکن در این کشور شده است، از ابتدا در بین قانون‌گذاران این کشور وجود داشته است.

وی ادامه داد: با رشد سرمایه‌داری متوحش و منطق لیبرال دموکراسی که برعکس نگاه فضیلت‌مند، نگاهی ابزاری به انسان‌ها دارد، امروزه تبعیض نژادی و بی‌عدالتی با بحران کرونا تلفیق شده و می‌بینیم چه بحران‌های انسانی‌ در این کشور به‌ظاهر حامی حقوق بشر به وجود آورده است.

کارشناس مسائل بین الملل گفت: منطق ریاکارانه آمریکا، مبنی بر دفاع از حقوق بشر، آزادی و دموکراسی است اما در عمل می‌بینیم، هر کجا حضور داشته باشند آنجا را تبدیل به جهنم می‌کنند و  مردم آن کشور باید تا مدت‌ها زجر بکشند  تا آمریکایی‌ها را از کشور خود خارج کنند.
 
 
وی افزود: در همین ایام شاهد بودیم آمریکایی که ادعای خیرخواهی، تمدن و تجدد در جهان دارند، مانند چهارپایی در جنبش کرونا، بی‌عدالتی و تبعیض نژادی گیر کرده‌اند. حال اهانت‌های سران دوحزب دموکرات و جمهوریخواه به یکدیگر بماند.

افقهی تصریح کرد: آمریکا در اوج بحران کرونا از سازمان بهداشت جهانی خارج و کمک‌های خود به این سازمان را قطع کرد، این دوگانه برخورد کردن آنها با معیار‌های حقوق بشری، انسانی، اخلاقی و حتی سیاسی و اقتصادی، چهره بزک کرده‌شان را در نقض آشکار مبانی حقوق بشری، بیشتر  از گذشته برای افکار عمومی جهانی نمایان کرده است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *