پلمب ۱۳ واحد عرضه قلیان در قزوین

9:43 - 22 تير 1399
کد خبر: ۶۳۶۷۴۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین گفت: ۱۳ مرکز عرضه قلیان غیرمجاز را به علت فعالیت غیرقانونی و عدم پایبندی به قوانین صنفی شناسایی و پلمب شد.

- در راستای تحقق اهداف پیشگیرانه و ارتقای شاخص‌های سلامت، بهداشت و امنیت غذایی و همچنین احیاء حقوق عامه، با توجه به وضعیت خاص جامعه از نظر شیوع ویروس کرونا، طرح تشدید برخورد با عرضه کنندگان مواد دخانی به ویژه قلیان در قهوه خانه‌ها و برخورد با صنوف متخلف و غیرمجاز با همکاری نیروی انتظامی، پلیس نظارت بر اماکن عمومی، اتاق اصناف و دانشگاه علوم پزشکی در استان قزوین اجرایی شد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین در این خصوص اظهار داشت: اتاق اصناف استان قزوین باید از طریق آموزش و فرهنگ سازی به واحد‌های صنفی اطلاع رسانی کند که عرضه قلیان چه در ایام کرونا و چه پساکرونا، جرم است و قانونگذار در قانون مبارزه با دخانیات، این رفتار را جرم انگاری کرده و در حال حاضر نیز یکی از راه‌های سریع انتقال بیماری کرونا استفاده از قلیان است.

وی افزود: به مراجع انتظامی ابلاغ کرده‌ایم که حوزه استحفاظی خود را با استفاده از ظرفیت پلیس اماکن، رصد کرده و اجازه ندهند عرضه قلیان از علل شیوع کرونا شود.

این مقام قضایی در ادامه تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم در راه مبارزه با عرضه و مصرف قلیان با ما همکاری کنند و فعالیت غیرمجاز هرگونه قلیان سرا و مراکز عرضه قلیان را گزارش کنند.

فولیان گفت:۱۳ مرکز عرضه قلیان غیرمجاز را به علت فعالیت غیرقانونی و عدم پایبندی به قوانین صنفی شناسایی و پلمب شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *