صدور بیش از هزار و ۴۰۰ سند مالکیت در قالب قانون ساماندهی مسکن در استان فارس

17:51 - 14 تير 1399
کد خبر: ۶۳۴۵۲۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان فارس با بیان اینکه در سال گذشته ۸ هزار و ۱۵۹ سند مالکیت در قالب قانون ساماندهی و حمایت از عرضه و تولید مسکن در این استان صادر شده است گفت: در سه ماهه ابتدایی سال جاری یک هزار و ۴۰۰ سند صادر شده است.

صدور بیش از هزار و ۴۰۰ سند مالکیت در قالب قانون ساماندهی مسکن در استان فارس

- سید مهدی هاشمی با اشاره به ضرورت تسهیل در مستند سازی املاک و اراضی روستا‌ها و شهر‌های با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر، این امر را لازمه توسعه روستایی و به تبع آن حرکت در مسیر توسعه پایدار دانست و از آمادگی ادارات تابعه این اداره کل جهت سرعت بخشی به صدور این اسناد در صورت تعامل ادارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این استان خبر داد.

وی افزود: صدور ۸ هزار و ۱۵۹ سند مالکیت در قالب قانون ساماندهی و حمایت از عرضه و تولید مسکن در این استان طی سال گذشته و نیز یک هزار و ۴۰۰ سند در سه ماهه ابتدایی سال جاری حاصل تلاش بی وقفه کارشناسان این اداره کل و همکاری ادارات بنیاد مسکن فارس بوده  است و این موضوع  حاصل تعهد این ادارات در راستای حل مشکلات سندی روستاییان و اقشار بی بضاعت جامعه است.

هاشمی با بیان این که قانون ساماندهی از قوانین بسیار مهم و تسهیل گر در جهت ارائه خدمات به قشر کم درآمد است تصریح کرد: امیدواریم با حرکت مطلوب در این مسیر و تعامل بهینه این دو ارگان در سال جاری نیز همچون سنوات گذشته شاهد سند دار نمودن املاک روستاییان و تحقق منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در این زمینه باشیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس مهمترین راهکار در تثبیت مالکیت‌های املاک و اراضی را مستند سازی و زمینه سازی و ترغیب مردم به تنظیم اسناد رسمی در نقل و انتقالات برشمرد و ابراز داشت: ضروری است که اهمیت سند رسمی برای مردم تبیین شود و گرایش جامعه به تنظیم اسناد رسمی را در نقل و انتقالات شاهد باشیم.

وی با اشاره به لزوم استمرار جلسات مشترک ادارات مرتبط در مرتفع نمودن مشکلات سندی مردم ابراز امیدواری نمود در این نشست‌ها با نگاه انتقادی و کارشناسانه در جهت ترمیم نقاط ضعف، زمینه تسهیل ارائه خدمات مطلوب‌تر به مراجعین را فراهم کنیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *