رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا؛ ترامپ رای گیری الکترونیکی را راهی برای تقلب می‎داند

17:04 - 02 تير 1399
کد خبر: ۶۳۱۱۸۰
رییس جمهور آمریکا بار دیگر موضوع تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را مطرح کرده و می‌گوید که برگزاری آن به صورت الکترونیکی موجب تقلب گسترده خواهد شد.

– «دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا، روز دوشنبه، دوم تیر ماه، بار دیگر موضوع تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور را مطرح کرد.

ترامپ در توییتر نوشت «تقلب در انتخابات ۲۰۲۰: میلیون‌ها رای پستی از سوی کشور‌های خارجی و یا دیگران چاپ خواهند شد؛ این رسوایی زمان ما خواهد بود.»

وی در توییت دیگری به نقل از «ویلیام بار»، دادستان کل آمریکا نوشت «رای گیری پستی کاملا زمینه را برای تقلب فراهم می‌کند.»

قرار است که در انتخابات پیش روی آمریکا برگه‌های رای به در خانه رای دهندگان پست شود.

«دونالد ترامپ»، پیش از این نیز با پیش کشیدن رای گیری پستی، گفته بود که این روش می‌توان به تقلب گسترده در انتخابات منجر شود چرا که برگه‌های رای را می‌توان کپی و اسم و امضای آن را نیز جعل کرد.

این اظهارات ترامپ در حالی مطرح می‌شود که حدود ۴ ماه دیگر به برگزاری انتخابات آمریکا زمان باقی مانده و بحران‌هایی مانند شیوع کرونا، تظاهرات ضد نژاد پرستی و اخیرا نیز انتشار کتاب جنجالی و افشاگرانه «جان بولتون»، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا، می‌تواند تبعاتی جدی برای وی به همراه داشته باشد.

علاوه بر این ترامپ، بامداد روز یکشنبه نخستین گردهمایی انتخاباتی خود را پس از آغاز محدودیت های کرونایی، نه چندان موفق در شهر «تالسا» ایالت «اوکلاهاما» برگزار کرد.

این گردهمایی انتخاباتی در یکی از شهر‌هایی برگزار شد که در دور قبلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ترامپ رای بالایی در آن داشت، اما با وجود تبلیغات فراوان کمپین وی، گردهمایی یکشنبه شب در تالسا با استقبال بسیار سردی مواجه شد به گونه‌ای که حدود نیمی از یک ورزشگاه ۲۰ هزار نفری محل برگزاری این گردهمایی، خالی بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *