پشتام: کشتی‌گیر با انتخابی، خودش حقش را می‌گیرد

9:57 - 26 خرداد 1399
کد خبر: ۶۲۹۱۴۲
دارنده مدال نقره کشتی فرنگی قهرمانی آسیا گفت: چرخه انتخابی به کشتی‌گیر فرصت می‌دهد خودش حقش را بگیرد و در واقع شاگرد اول‌های هر وزن به عضویت تیم‌ملی در می‌آیند.

پشتام: امیدوارم رقابت های لیگ برگزار شود

پژمان پشتام در گفت‌وگو با میزان، در خصوص آخرین وضعیتش، اظهار داشت: محدودیت‌ها باعث شده تا بیشتر به تمرینات بدنسازی بپردازم و در حال حاضر زیر نظر محمد صفرزاده و محمد شربیانی تمرینات کشتی و بدنسازی را پیگیری می‌کنم. متاسفانه به دلیل تعطیلی باشگاه‌ها و محدودیت‌هایی که وجود دارد، چند ماه است که نتوانسته‌ام در باشگاه تمرین کنم و مدت‌هاست که در پارکینگ خانه، تشک کشتی پهن کرده و با چند نفر از دوستانم تمرین می‌کنم.

وی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش‌ و مساعدت اله‌مراد زرینی رییس هیئت کشتی شهرری باشگاهی در اختیار من و چند نفر از کشتی‌گیران شاخص شهرری قرار داده شده که ان‌شاءالله به زودی در آنجا تمریناتم را پیگیری خواهم کرد. قرار است فقط من و سه‌ - چهار نفر دیگر که از سلامتی کامل برخوردار هستند در آن باشگاه به تمرین بپردازیم.

* با انتخابی هیچ کشتی‌گیری نمی‌تواند ادعا کند حقش ضایع شده

دارنده مدال نقره کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در خصوص چرخه انتخابی تیم‌ملی تصریح کرد: علیرضا دبیر، رییس فدراسیون کشتی از قهرمانان بزرگ کشتی ایران بوده و با علم بر اینکه چرخه انتخاب ملی‌پوشان چه محاسن بزرگی دارد، اقدام به پایه‌گذاری این سیستم در کشتی کرده است. این چرخه به کشتی‌گیر فرصت می‌دهد تا خودش حقش را بگیرد و اگر لیاقت پوشیدن دوبنده تیم‌ملی را دارد، به این افتخار نائل شود. از طرفی در پایان چرخه هیچ کشتی‌گیری نمی‌تواند ادعا کند در عین شایستگی با تضییع حق نتوانسته به دوبنده تیم‌ملی برسد و سال‌ها حسرت چنین موضوعی را بخورد.

وی تصریح کرد: محمد بنا هم سال گذشته همین روش را داشت و در مسیری شبیه به همین چرخه اقدام به انتخاب ملی‌پوشان کرد. سال گذشته هم بهترین‌های کشتی‌ فرنگی تا تورنمنت گرجستان در فرایند باقی ماندند و در نهایت هر کشتی‌گیری که در این تورنمنت بهتر نتیجه گرفت به عضویت تیم‌ملی برای حضور در رقابت‌های جهانی نورسلطان درآمد.

*امیدوارم لیگ کشتی برگزار شود

پشتام ادامه داد: تفاوت این چرخه با فرایند‌های گذشته این است که به کشتی‌گیران امتیاز می‌دهند و برای انتخاب نفرات معیاری مانند امتیاز وجود دارد. در گذشته بعضاً شاهد این بودیم که یک کشتی‌گیر در رقابت‌های داخلی و خارجی نتایج خوبی کسب می‌کرد، اما به دلیل اینکه امتیازی به نامش ثبت نمی‌شد بدون دلایل قانع کننده از تیم کنار گذاشته می‌شد و کشتی‌گیر دیگری به او ترجیح داده می‌شد. در طول این چرخه عملکرد کشتی‌گیران ثبت خواهد شد و در نهایت هم با توجه به امتیازاتی که برای هر کشتی ثبت می‌شود، در واقع شاگرد اول‌های هر وزن به عضویت تیم‌ملی در می‌آیند.

وی در خصوص برگزاری مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۰ عنوان کرد: برگزاری مسابقات قهرمانی جهان می‌تواند انگیزه‌ای برای ادامه تمرینات باشد. این درست است که اردوهای تیم‌ملی به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشده است و کشتی‌گیران تمرینات منظمی نداشته‌اند، اما این موضوع در تمام دنیا فراگیر بوده و همه کشورهای جهان شرایطی مشابه با کشور ما داشته‌اند. در چنین شرایطی احساس می‌کنم که در مسابقات قهرمانی جهان، کشتی‌گیران کشورهای مختلف تقریباً با یک میزان آمادگی به میدان بروند و در این خصوص شرایط مساوی و منصفانه‌ای برقرار باشد.

پشتام در پایان خاطرنشان کرد: اخیرا اعلام شده که به زودی رقابت‌های لیگ برگزار خواهد شد. اگر این اتفاق بیفتد به واقع انگیزه و امید به کشتی‌گیران تزریق می‌شود و باعث خوشحالی می‌شود، چرا که کشتی‌گیران منبع درآمدی جز کشتی گرفتن در رقابت‌های لیگ ندارند و اگر لیگ هم برگزار نشود، نمی‌دانیم از چه طریقی هزینه‌های سنگین زندگی و تمرینات حرفه‌ای را تامین کنیم. به نظرم برگزاری رقابت‌های لیگ می‌تواند استارت خوبی برای آماده شدن جهت حضور در رقابت‌های جهانی هم باشد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *