رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هنوز خون در شریان تئاتر جریان دارد

4:05 - 08 مرداد 1394
کد خبر: ۶۲۸۹۹
خبرگزاری میزان: کارگردان «مجلس برادرکشی» گفت: با توجه به عنوان جشنواره «تئاترشهر» باید موضوع نمایش‌ها نیز درباره مشکلات کلان شهر تهران باشد و آثاری به اجرا در آید که به روش‌های مختلف آیین شهروندی را ارایه دهند.

به گزارش گروه فرهنگی ، سیروس همتی با این توضیح که معظلات مالی در تئاتر موجب شده حتی جشنواره‌های ملی پروپا قرص نیز در مسیر راه متوقف شوند، عنوان کرد: خوشبختانه جشنواره تئاترشهر به فعالیت خود ادامه می‌دهد. با برپایی این رویداد حداقل 50 گروه نمایشی درگیر آن هستند و خون در شریان تئاتر جریان دارد. 

وی با بیان این که هنر نمایش سمت و سویی اقتصادی گرفته، گفت: بحث مالی و گیشه در تئاتر مهم شده است.گروه‌ و کارگردان‌ها سعی دارند بازیگران چهره به صحنه بیاورند. در جشنواره تئاترشهر نگرانی بابت مسایل مالی وجود ندارد و تاکیدی بر حضور چهره‌ها نیست اگر نمایشی پذیرفته شود از آن حمایت می‌شود.
 
کارگردان «مجلس برادرکشی» درباره توجه جشنواره تئاترشهر به گروه‌های جوان اظهار داشت: متاسفانه به دلیل برخی ضوابط گروه‌های تازه کار در تئاتر حرفه‌ایی جایی ندارند و نمی‌توانند در سالن‌های معتبر اجرایی داشته باشند. این جشنواره شرایطی را ایجاد کرده تا گروه‌های جوان دور هم جمع شوند و شاهد خلاقیت‌ آن‌ها باشیم. 

بازیگر «مظلوم پنجم» از اهمیت بخش‌های متنوع این رویداد گفت و ادامه داد: ایجاد بخش‌های مختلف کودک ونوجوان، باران و خیابانی با محوریت معظلات شهری به اهمیت جشنواره افزوده است و شرایطی را مهیا کرده تا آثاری به روش‌های مختلف آیین شهروندی را ارایه دهند. 

وی خاطرنشان  کرد: وقتی اسم جشنواره «تئاترشهر» است باید موضوع نمایش‌ها درباره مشکلات کلان شهر تهران باشد و مواردی چون پاکیزه نگه داشتن، احترام و رعایت حقوق مردم و هر آنچه که در پوست شهر می‌گذرد را عنوان کرد. یکی از رسالت‌های تئاتر جسارت انتقال شرایط موجود است.
 
چهارمین جشنواره تئاترشهر با دبیری شهرام کرمی توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از 26 شهریور تا 2 مهر برپا می شود.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *