امامی: آمادگی حضور در مسابقات جهانی را دارم/ فقط به اول بودن فکر می‌کنم

0:01 - 25 خرداد 1399
کد خبر: ۶۲۸۷۳۶
دارنده مدال برنز کشتی آزاد جهان گفت: بهتر است برای جا افتادن در این وزن به تورنمنت‌های بیشتری اعزام شده و با حریفان مختلف سرشاخ شوم.

یونس امامی در گفت‌گو با میزان، در خصوص آخرین وضعیتش، اظهار داشت: شرایط خوبی دارم و نسبت به چند ماه پیش که ویروس کرونا محدودیت‌های زیادی برای تمریناتم ایجاد کرده بود، شرایطی به مراتب بهتر دارم و تمریناتِ منظم و خوبی را زیر نظر مهدی قاسمی‌جو پیگیری می‌کنم.

وی ادامه داد: در باشگاه انقلاب شهریار با رعایت نکات بهداشتی تمریناتم را پیگیری می‌کنم و در این مدت سعی کرده‌ام فرم بدنی‌ام را به حد ایده‌آل برسانم تا در صورت آغاز اردوهای تیم‌ملی، شرایط مساعدی داشته باشم و در کوتاه‌ترین زمان بتوانم خودم را با ایده‌آل‌های کادرفنی وفق بدهم.

*چرخه انتخابی اتفاقی مثبت برای احقاق حق کشتی‌گیران است

دارنده مدال برنز کشتی آزاد جهان درباره چرخه انتخابی تیم‌ملی تصریح کرد: چرخه را یک اتفاق مثبت برای احقاق حق کشتی‌گیران می‌دانم و معتقدم در این فرایند هر کس بیشتر زحمت بکشد و از فرصت‌ها بهتر استفاده کند، می‌تواند دوبنده تیم‌ملی را به دست بیاورد. در واقع در پایان این چرخه کسی به عدم انتخابش برای حصور در رقابت‌های جهانی و المپیک معترض نخواهد بود و انتخاب‌ها بی حرف و حدیث است.

امامی در خصوص برگزاری احتمالی مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۰ گفت: به شخصه معتقدم که برگزاری مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۰ می‌تواند به نفع من و سایر کشتی‌گیران ایران باشد، چرا که حضور در مسابقاتی با این سطح می‌تواند بر عملکرد کشتی‌گیران در المپیک ۲۰۲۱ توکیو تاثیر مثبت بگذارد. با توجه به اینکه مدت زیادی از حضورم در وزن ۷۴ کیلوگرم نمی‌گذرد، بهتر است برای جا افتادن در این وزن به تورنمنت‌های بیشتری اعزام شده و با حریفان مختلف سرشاخ شوم.

*حضور در مسابقاتی در سطح جهانی به نفعم است

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به محدودیت در تمرین، آیا آمادگی حضور در مسابقات قهرمانی جهان را دارد یا خیر، عنوان کرد: آمادگی حضور در مسابقات جهانی را دارم و همانگونه که گفتم حضور در مسابقاتی در این سطح می‌تواند به نفع من باشد. سایر کشتی‌گیران هم کم و بیش تمرینات خود را پیگیری کرده‌اند و بعید می‌دانم کشتی‌گیری که داعیه حضور در رقابت‌های المپیک را دارد در این مدت از تمرین کردن غافل مانده باشد. از طرفی کشتی‌گیران سایر کشورها هم تقریبا با شرایطی مشابه با ما تمرین کرده‌اند و در صورتی‌که مسابقات قهرمانی جهان برگزار شود، شرایط برای همه کشورها تقریبا یکسان خواهد بود.

ملی‌پوش کشتی آزاد در پایان خاطرنشان کرد: فقط به نفر اول بودن فکر می‌کنم. هدف من اول شدن در ایران و رسیدن به دوبنده تیم‌ملی برای حضوری موفق در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۱ توکیو است و در این مسیر تمام توان خود را به کار خواهم گرفت تا با آمادگی بالا و کمترین اشتباه به مصاف رقبا بروم. امیدوارم با تحقق بخشیدن به این هدف بتوانم نماینده‌ای شایسته برای کشورمان باشم و مدالی ارزشمند از رقابت‌های المپیک را برای مردم به ارمغان بیاورم‌.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *