تعیین چهارچوب‌های قانونی برای فعالیت سایت‎های همسریابی

10:55 - 07 مرداد 1394
کد خبر: ۶۲۸۵۸
خبرگزاری میزان: دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از برنامه‌ریزی برای تعیین چهار چوب‌های قانونی و علمی برای فعالیت سایت‌های همسر‌یابی در کشور خبر داد و گفت: این شورا با همکاری قوه قضائیه، وزارت اطلاعات و به کمک دستگاه‌های فرهنگی چهارچوبی را برای فعالیت این سایت‌ها مشخص خواهد کرد.

حجت الاسلام سید حسین شاهمرادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره سایت‌های همسریابی که به صورت غیر مجاز در کشور فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات میزان فعالیت این سایت‌ها کاهش یافته است.

وی با ابراز تاسف برای فعالیت سایت‌های همسریابی که به صورت غیر مجاز فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: بعد از مشخص کردن چهار چوب برای ایجاد یا ادامه فعالیت این سایت ها خواهان ورود قوه قضاییه هستیم و از دستگاه قضائی درخواست می کنیم تا با خاطیان برخورد کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در ادامه افزود: انشاالله این شورا با همکاری قوه قضائیه، وزارت اطلاعات و به کمک دستگاه‌های فرهنگی چهارچوبی را در حوزه فعالیت قانونی چنین سایت هایی طراحی خواهد کرد.

حجت الاسلام شاهرادی در ادامه مطرح کرد: در حال حاضر با سازمان ها و نهادهای فعال در حوزه پیشگیری و آسیب شناسی در ارتباط هستیم تا بتوانیم با کمک آنها برنامه‌ریزی جامع و کامل همچنین قواعد مربوط به فعالیت و صلاحیت آنها برای ساماندهی چنین سایت‌هایی در کشور داشته باشیم تا قوه قضاییه و دیگر دستگاه‌های انتظامی و اطلاعاتی در این زمینه ورود پیدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اولویت برنامه های سال جاری شورای فرهنگی عمومی کشور سامان دهی سایت های غیر مجاز و آموزش برای ثبات خانواده است، بیان کرد: بحث‌های خانواده و ثبات خانواده جزء اولویت‌دارترین مباحث فرهنگی جامعه به شمار می رود و براین اساس فرهنگ سازی و آموزش زندگی سالم در دستور شورای فرهنگی عمومی کشور قرار گرفته است. در حال حاظر تمامی دستگاه‌ها خواهان ساماندهی مباحث مربوط به خانواده هستند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *