دندان پوسیده بازهم برابر آبی‌پوشان/ شاگردان برانکو و تقابل با پدیده

4:30 - 07 مرداد 1394
کد خبر: ۶۲۷۸۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
خبرگزاری میزان: پانزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال جام خلیج فارس از فردا با دیدار استقلال و سیاه جامگان آغاز می‌شود.
به گزارش خبرنگار ورزشی ، پانزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال جام خلیج فارس در حالی از فردا آغاز می‌شود که گرمای تابستان تنها راه داغ کردن بیشتر مسابقات است.
طی سالیان گذشته ثابت شده است که در هفته‌های اول نباید انتظار زیادی از جذابیت در لیگ ایران در هفته‌های نخست داشت و امسال نیز به نظر می‌رسد که همین شرایط ادامه داشته باشد و هفته نخست لیگ برتر با کمترین شور و هیجان از راه رسیده است.
البته عدم جذب بازیکنان سرشناس و چهره توسط تیم‌های لیگی در این فصل باعث شده تا علاقمندان اندک فوتبال نیز کمتر از گذشته به لیگ توجه کنند و به همین دلیل شاید شاهد استقبال کم تماشاگران باشیم.

پنج‌شنبه 8 مرداد
استقلال - سیاه جامگان؛ ساعت 18

نخستین دیدار لیگ امسال را شاگردان مظلومی و خطیبی آغاز می‌کنند. افتتاحیه لیگ برتر بین تیم‌های تازه صعود کرده و البته میان جدولی لیگ آغاز خواهد شد. سیاه جامگان با رسول خطیبی تازه از لیگ یک رسیده‌اند و از شانس بد باید به مصاف تیم استقلالی بروند که نسبت به فصل قبل پوست اندازی کرده و بدون امیر قلعه نویی سرمربی فصل قبل خود راهی مشهد شده است.
شاگردان مظلومی نسبت به فصل قبل تغییرات زیادی کرده‌اند اما همچنان در پست‌های مختلف با خلاهایی مواجه‌اند. تیم استقلال هرچند گفته می‌شود که برای قهرمانی بسته نشده اما یکی از امیدهای اصلی قهرمانی در این فصل است و شاگردان خطیبی نیز شاید باید از همین ابتدا برای بقا بجنگند. تقابل رضا عنایتی با تم سابق خود نیز در نوع خود جالب است. عنایتی پس از نیم فصل حضور در استقلال در حالی که قصد خداحافظی کردن از آبی‌پوشان پایتخت را داشت بار دیگر به ناچار از جمع استقلالی‌ها جدا شد تا آخرین سال فوتبالش را در زادگاهش بگذراند.

سپاهان  - استقلال خوزستان؛ ساعت 19:35
قهرمان لیگ چهاردهم با تمامی حرف و حدیث‌ها در نقل و انتقالات بسیار هدفمند شرکت کرد. حسین فرکی به ترکیب تیم خود دست نزد تا با همان شاکله قهرمانی در لیگ جدید نیز تیمش را ارنج کند. از سوی مقابل استقلال خوزستان تغییرات زیادی را ترکیبش ایجاد کرده است. خوزستانی‌ها در حالی میهمان تیم قهرمان لیگ هستند که بی‌تردید در لیگ جدید نیز به واسطه خریدهای ابتدای فصل خود یکی از گزینه‌های سقوط خواهند بود.
عبدالله ویسی نیز باید برابر تیم سابق خود روی نیمکت بنشیند و باید دید که همچون روال سابق آیا بازهم در هفته نخست تیم‌های قهرمان زمین‌گیر خواهند شد یا امسال لیگی متفاوت را خواهیم دید.

صبا قم – استقلال اهواز؛ ساعت 19:35
سومین استقلال لیگ پانزدهم باید مهمان شاگردان دایی باشد. تیم صبا که چند روزی است به بخش خصوصی واگذار شده و با علی دایی نیز توافق کرده تا وی هدایت این تیم را در لیگ برتر برعهده داشته باشد میزبان سومین استقلال لیگ امسال است.
سیاوش بختیاری‌زاده سرمربی آبی‌پوشان اهوازی است و هرچند این تیم تازه راهی لیگ برتر شده است اما قصد نداد برای تیم‌های دیگر زنگ تفریح باشد. قمی‌ها نیز با دایی پا به لیگ گذاشته‌اند و حضور صادقی، بیک‌زاده و لک به این تیم اعتباری تازه داده است.

سایپا – گسترش فولاد تبریز؛ ساعت 19:35
نارنجی‌پوشان تهرانی که بار دیگر از کرج کوچ کرده‌اند این‌بار جواد نکونام کاپیتان تم ملی را نیز در کنار خود می‌بینند. نکونام بازهم در لیگ برتر به میدان خواهد رفت و در اولین دیدار باید با شاگردان کمالوند تقابل کنند. تیم سایپا با هدایت جلالی برای فصل جدید تیم خوبی را بسته است و در خط حمله با اضافه شدن رضایی و نوروزی به شدت تقویت شده، هرچند این تیم در خط دفاع با مشکل مواجه است اما حضور جواد نکونام در میانه میدان به همراه ابراهیم صادقی کمربند میانی نارنجی‌پوشان را قوی‌تر کرده است.
گسترشی‌ها نیز با جذب بازکنان تراکتورسازی در فصول گذشته تیم خوبی را روانه لیگ جدید کرده‌اند.

جمعه 9 مرداد
تراکتورسازی – نفت تهران؛ ساعت 18
آخرین بازی لیگ چهاردهم که با جنجال زیادی نیز همراه بود و تکلیف قهرمان لیگ را مشخص کرد بار دیگر در اولین بازی لیگ پانزدهم تکرار خواهد شد. تراکتور با تونی و البته سربازهای فوتبالیستی که جذب کرده است می‌خواهد لیگ را مقتدر شروع کند. نفتی‌ها نیز به هر قیمتی علیرضا منصوریان را نگه داشتند و با حفظ اسکلت تیمی و جذب چند بازیکن سرشناس برای حضوری مقتدر در لیگ جدید راهی تبریز خواهند شد.
حضور پیام صادقیان در نفت یکی از اتفاقات جالب توجه این دیدار است. از سوی دیگر علاقمندی هواداران تراکتور به تیم محبوبشان و حاشیه‌های فصل اخیر شاید این دیدار را با چاشنی حاشیه نیز همراه کند.

ملوان – ذوب‌آهن؛ ساعت 18:50
ملوان با هدایت قلعه‌نویی و تیمی جدید در نخستین بازی لیگ به مصاف قهرمان نیم فصل دوم لیگ برتر و جام حذفی خواهد رفت. تیم ملوان در حالی با کادر جدید باید به مصاف شاگردان گل محمدی برود که جذب چند سرباز و حفظ اسکلت سال گذشته این باعث شده تا با تیم خوبی در لیگ جدید حاضر شوند. البته ملوانی‌ها هنوز از لحاظ مالکیتی با مشکل مواجه هستند و مشخص نیست که تکلیف مالک این باشگاه چه خواهد شد؟
ذوب آهن نیز در فصل پانزدهم با کمترین تغییرات بدنبال حضور در بین چهار تیم بالای جدول است. ذوبی‌ها در نیم فصل دوم سال گذشته بهترین تیم لیگ بودند و حتی جام حذفی را نیز بالای سر بردند، امسال نیز ان تیم قصد دارد در کنار حضور در آسیا برای قهرمانی در لیگ بجنگد.

پرسپولیس – پدیده؛ ساعت 19:35
سرخپوشان پایتخت در اولین گام خود باید به تیم پدیده که مشکلات زیاد مالی و البته مالکیتی مواجه است مصاف کند. سرخپوشان در نقل و انتقالات لیگ به بهترین شکل ممکن حاضر شدند و تمامی نیازهای برانکو کروات را برآورده کردند. هرچند این تیم همچنان از لحاظ مدیریتی مشکلاتی دارد اما اردوهای آماده سازی مناسب باعث شده تا پرسپولیس متفاوت‌تر از فصول قبل راهی لیگ جدید شود.
در مقابل تیم پدیده بازیکنان زیادی را از دست داد و در سوی مقابل نتوانست نفرات خوبی را جذب کند تا شاید از هم اکنون یکی از گزینه های سقوط باشد. مهاجری با رفتن مرزبان سرمربی پدیده شده است و شاید مرزبان را یکی از بدشانس‌ترین مربیان لیگ باید نامید که به پیکانی‌ها اعتماد کرد و در نهایت نیمکت پدیده را نیز از دست داد.

فولاد – راه‌آهن؛ ساعت 19:35
فولاد خوزستان با اسکوچیچ در نقل و انتقالات حضور چندان فعالی نداشت اما بازیکنان اصلی این تیم همگی در نهایت برای فصل جدید هم در فولاد ماندنی شدند. راه‌اهنی‌ها با یک دنیا حاشیه در نهایت جدال قضایی را از پیکانی‌ها بردند و با مشخص شدن مالکیت جدیدشان با روحیه‌ای مضاعف برای حضور در لیگ آماده شده‌اند. البته فرهاد کاظمی فرصت زیادی برای آماده‌سازی تیمش نداشت و با ته مانده بازیکنان لیگی تیمی نه چندان قدرتمند را برای حضور در لیگ آماده کرده است.
به هر شکل ممکن لیگ جدید با هزار حاشیه جالب دیگر از روز پنجشنبه رد مشهد آغاز خواهد شد و باید در انتظار ماند که در نهایت کدامیک از تیم‌ها جام قهرمانی را بالای سر خواهد برد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *