خاطرات عجیب اما واقعی مشتریان خودروی داخلی/ از «پراید صفر با گلگیر تعویضی» تا «ایربگ یا کیسه بوکس»!
خبرگزاری میزان: با توجه به اینکه نیم قرن از خودروسازی در ایران می گذرد اما این صنعت به دلیل حمایتهای دولت و بازارهای کاملا بسته در برابر واردات، به صنعتی بی کیفیت در کشور تبدیل شده است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، متاسفانه خودروسازی در ایران به نوعی
مونتاژسازی است و اگر در گذشته خودروسازان برای تولید خودرو از آمریکایی ها و
اروپایی ها و ژاپنی ها الگوبرداری می کردند هم اکنون به شبه خودروسازهای چینی تنزل
یافته اند.
با اینکه همواره از این صنعت در کشور حمایت شده است اما خودروسازان کارنامه بی کیفیت و ناامید کننده ای از خود ارائه داده اند.
چندی پیش در خبری در گفت وگو با رییس انجمن قطعه سازان با عنوان «خودروهای داخلی بر روی دست خودروسازان مانده است/ واردات خودرو ممنوع» منتشر شد که در آن محمدرضا نجفی منش از اشباع شدن بازار خودروهای وارداتی و تاکید بر ممنوعیت واردات داشت و همچنین نظرات جالبی در خصوص کیفیت خودرو تولید داخل مطرح شد که خبر از دل پر درد مشتریان از کیفیت خودروهای داخلی دارد.
نظرات مشتریان خودروسازان داخلی
بهجرات میتوان گفت که در دو دهه اخیر از هیچ بخش صنعتی مانند خودروسازی دفاع و پشتیبانی نشده و کارنامه هیچیک از رشتههای صنعتی مانند آن دلسردکننده و ناامیدکننده نیست. درسایه تحریمها، بازار خودرو و همچنین قطعات و اجزای آن به جولانگاه شرکتهای چینی تبدیل شد، بهصورتیکه ایران رتبه اول یا دوم بازار صادراتی خودروهای سواری چین را به خود اختصاص داده است.
دراینمیان شرکتهای خودروساز هم با واردات قطعات و اجزا و تولید تحت لیسانس برندهای چینی سعی کردند تا در مسابقه واگذاری بازار کشور به خودروسازان چینی از رقابت با واردکنندگان باز نمانند. دادههای گمرک ایران حکایت از مقام اول چین در صادرات، قطعات و اجزای خودرو به ایران دارد. هماکنون هشت خودروساز چینی با واردات یا مونتاژ ٢٧ مدل خودرو در کشور حضور جدی دارند.
کمترین هزینه، بیشترین سود!
اگر خودروسازان کشور کیفیت محصولات تولیدی خود را بالا برده بودند حتی در تحریم ها هم میتوانستند، صادرات داشته باشند اما مشکل اینجاست که دوستان ما میخواهند با کمترین هزینه و تعهد، بیشترین سودها رو داشته باشند.
سورن صفر کیلومتر بدون گارانتی!
بنده سال پیش خودرو سمند سورن صفر کیلومتری خریدم که فرمون خودرو لرزش شدیدی داشت، برای استفاده از دنده عقب هم صدای زوزه بدی از چرخهای عقب بلند می شد، دنده 3 ماشین مشکل داشت، همان زمان به نمایندگی هم مراجعه کردم اما مشکل حل نشد و گفتند شامل گارانتی نیست.
خودروی فرانسوی در برابر خودروی ملی!
اگر تبلیغات منفی است چرا خودروی ملی صفر بنده با کلی مشکلات روبروست آقایان محترم قطعه ساز، اما خودروی فرانسوی دوست من هنوز خم به ابرو نیاورده است ومن هرروز باید در تعمیرگاه باشم.
صورت های مالی صوری!
خودروهای داخلی واقعا بی کیفیت هستند و اگر واردات آزاد شود با ایجاد رقابت نفع اصلی به مردم خواهد رسید. صورت های مالی شرکت های خودرو ساز یقینا صوری هستند والا سود دهی این شرکتها با وجود انحصارات بسیار بالاست که متاسفانه هزینه سو مدیریت و منفعت طلبی خودرو سازها رامردم از جیبشان پرداخت میکنند.
خودروهای بی کیفیت و گران!
خودروهای داخلی در سطح استاندارهای جهانی هم بی کیفیت و هم خیلی گران هستند. اگرخودروسازان میخواهند با خودروهای خارجی خوب رقابت کنند باید کیفیت بالا و قیمت پایین بیاید. باتوجه به اینکه قیمت گمرک خودروهای وارداتی خیلی بالاست بازهم مردم ترجیح می دهند خودروی خارجی سوارشون علت هم بی کیفیت بودن خودروهای داخلی باتوجه به قیمت بالای آنهاست..کنترل کیفیت وقیمت درایران اصلاوجود ندارد...خودروسازان حتی کپی برداری هم بلدنیستند..!!!!!!!
پراید صفر با گلگیر تعویضی!
یک پراید صفر گرفتم بعد از 2 سال قصد فروشش را داشتم که نمایشگاه گفت گلگیر تعویضیه با کارشناس مشورت کردم تایید کرد و یک میلیون زیر قیمت فروختم...این است تولید ملی!
درهای خودروسازی را ببندید
به نظرم اگر می خواهید به مردم احترام بزارید بهترین کار بستن درب کارخانه های خودرو ساز بی مسئول است.
ایربگ یا کیسه بوکس
خودرویی در جاده تصادف کرده بود که لطافت کیسه بوکس از ایربگ بهتر بود.
نقص فنی بسیار
با سلام، قطعه ساز محترم با توجه به نظرات مردم می توانی وضع کیفت و رضایت را بررسی کنید .آیا هیچ کس از وضع کیفیت تولید خودرو در این کشور راضی است ؟ خدمات و پشتیبانی آن چطور؟ حتی یک بچه هفت ساله می تواند چندین نقص فنی برای خودروهای داخلی پیدا کند چرا مهندسین این شرکتها متوجه نمی شوند جای تعجب دارد. نقصهایی که برای رفع آنها احتیاج به هیچ تکنولوژی خاصی هم ندارد.
ماشین صفر را نخریده باید تعویض کنم!
سال گذشته یک پژو 206گرفتم همان روز اول دنده 3 می پرید، به ایران خودرو مراجعه کردم گفتند مشکل از گیربکس است و باید تعویض شود، گیربکس عوض کردند بعد خودشان دوباره گفتند که صفحه کلاژ مشکل دارد باید تعویض شود، فکر کنم تا 2 ماه دیگه کل ماشین را باید عوض کنم.
...............
شادی سیروس
با اینکه همواره از این صنعت در کشور حمایت شده است اما خودروسازان کارنامه بی کیفیت و ناامید کننده ای از خود ارائه داده اند.
چندی پیش در خبری در گفت وگو با رییس انجمن قطعه سازان با عنوان «خودروهای داخلی بر روی دست خودروسازان مانده است/ واردات خودرو ممنوع» منتشر شد که در آن محمدرضا نجفی منش از اشباع شدن بازار خودروهای وارداتی و تاکید بر ممنوعیت واردات داشت و همچنین نظرات جالبی در خصوص کیفیت خودرو تولید داخل مطرح شد که خبر از دل پر درد مشتریان از کیفیت خودروهای داخلی دارد.
نظرات مشتریان خودروسازان داخلی
بهجرات میتوان گفت که در دو دهه اخیر از هیچ بخش صنعتی مانند خودروسازی دفاع و پشتیبانی نشده و کارنامه هیچیک از رشتههای صنعتی مانند آن دلسردکننده و ناامیدکننده نیست. درسایه تحریمها، بازار خودرو و همچنین قطعات و اجزای آن به جولانگاه شرکتهای چینی تبدیل شد، بهصورتیکه ایران رتبه اول یا دوم بازار صادراتی خودروهای سواری چین را به خود اختصاص داده است.
دراینمیان شرکتهای خودروساز هم با واردات قطعات و اجزا و تولید تحت لیسانس برندهای چینی سعی کردند تا در مسابقه واگذاری بازار کشور به خودروسازان چینی از رقابت با واردکنندگان باز نمانند. دادههای گمرک ایران حکایت از مقام اول چین در صادرات، قطعات و اجزای خودرو به ایران دارد. هماکنون هشت خودروساز چینی با واردات یا مونتاژ ٢٧ مدل خودرو در کشور حضور جدی دارند.
کمترین هزینه، بیشترین سود!
اگر خودروسازان کشور کیفیت محصولات تولیدی خود را بالا برده بودند حتی در تحریم ها هم میتوانستند، صادرات داشته باشند اما مشکل اینجاست که دوستان ما میخواهند با کمترین هزینه و تعهد، بیشترین سودها رو داشته باشند.
سورن صفر کیلومتر بدون گارانتی!
بنده سال پیش خودرو سمند سورن صفر کیلومتری خریدم که فرمون خودرو لرزش شدیدی داشت، برای استفاده از دنده عقب هم صدای زوزه بدی از چرخهای عقب بلند می شد، دنده 3 ماشین مشکل داشت، همان زمان به نمایندگی هم مراجعه کردم اما مشکل حل نشد و گفتند شامل گارانتی نیست.
خودروی فرانسوی در برابر خودروی ملی!
اگر تبلیغات منفی است چرا خودروی ملی صفر بنده با کلی مشکلات روبروست آقایان محترم قطعه ساز، اما خودروی فرانسوی دوست من هنوز خم به ابرو نیاورده است ومن هرروز باید در تعمیرگاه باشم.
صورت های مالی صوری!
خودروهای داخلی واقعا بی کیفیت هستند و اگر واردات آزاد شود با ایجاد رقابت نفع اصلی به مردم خواهد رسید. صورت های مالی شرکت های خودرو ساز یقینا صوری هستند والا سود دهی این شرکتها با وجود انحصارات بسیار بالاست که متاسفانه هزینه سو مدیریت و منفعت طلبی خودرو سازها رامردم از جیبشان پرداخت میکنند.
خودروهای بی کیفیت و گران!
خودروهای داخلی در سطح استاندارهای جهانی هم بی کیفیت و هم خیلی گران هستند. اگرخودروسازان میخواهند با خودروهای خارجی خوب رقابت کنند باید کیفیت بالا و قیمت پایین بیاید. باتوجه به اینکه قیمت گمرک خودروهای وارداتی خیلی بالاست بازهم مردم ترجیح می دهند خودروی خارجی سوارشون علت هم بی کیفیت بودن خودروهای داخلی باتوجه به قیمت بالای آنهاست..کنترل کیفیت وقیمت درایران اصلاوجود ندارد...خودروسازان حتی کپی برداری هم بلدنیستند..!!!!!!!
پراید صفر با گلگیر تعویضی!
یک پراید صفر گرفتم بعد از 2 سال قصد فروشش را داشتم که نمایشگاه گفت گلگیر تعویضیه با کارشناس مشورت کردم تایید کرد و یک میلیون زیر قیمت فروختم...این است تولید ملی!
درهای خودروسازی را ببندید
به نظرم اگر می خواهید به مردم احترام بزارید بهترین کار بستن درب کارخانه های خودرو ساز بی مسئول است.
ایربگ یا کیسه بوکس
خودرویی در جاده تصادف کرده بود که لطافت کیسه بوکس از ایربگ بهتر بود.
نقص فنی بسیار
با سلام، قطعه ساز محترم با توجه به نظرات مردم می توانی وضع کیفت و رضایت را بررسی کنید .آیا هیچ کس از وضع کیفیت تولید خودرو در این کشور راضی است ؟ خدمات و پشتیبانی آن چطور؟ حتی یک بچه هفت ساله می تواند چندین نقص فنی برای خودروهای داخلی پیدا کند چرا مهندسین این شرکتها متوجه نمی شوند جای تعجب دارد. نقصهایی که برای رفع آنها احتیاج به هیچ تکنولوژی خاصی هم ندارد.
ماشین صفر را نخریده باید تعویض کنم!
سال گذشته یک پژو 206گرفتم همان روز اول دنده 3 می پرید، به ایران خودرو مراجعه کردم گفتند مشکل از گیربکس است و باید تعویض شود، گیربکس عوض کردند بعد خودشان دوباره گفتند که صفحه کلاژ مشکل دارد باید تعویض شود، فکر کنم تا 2 ماه دیگه کل ماشین را باید عوض کنم.
...............
شادی سیروس
نظرات بینندگان
خودروهای داخلی اگرمیخواهند به فروش برسند باید پنجاه درصدقیمتشون را کم کنند تامحصولات به قیمت واقعیش برسه ومردم بخرند خداییش انصافه پرای بشه بیست ودوملیون پژپارس بشه چهل ملیون؟
خودرو پارس تندر شهریور و مهر سال 93 با سیستم صوتی usb فروخته شده .(به شهادت خودرو های تحویلی و اطلاعات سایت در زمان فروش .الان بدون usb تحویل میدهند
یک سال ونیم قبل خودروی رانای صفر خریدم تسمه تایم.فولی.واشرسرسوپاپ.سیم کلاج و...تعویض کردم حالا مدتی است که درحال حرکت خاموش میکندمیخوام بفروشم وپولش رابانک بزارم باتاکسی دربستی راحتترم
ممنون که این مطالب رو گذاشتید ولی شمارو به عزیزترین کسی که دارین عین متنو برای ایران (مثلا)خودرو و سایپا ارسال کنید و دست تک تک مسئولینش بدهید و من واقعا برای بنز و فلوکس واگن و رنو وخودروهای ژاپنی متاسفم که اعتبار برندشون و آّبروشونو به خاطر سود بیشتر و همکاری با خودروهای داخلی از بین میبرند بنز هم از اعتبار افتاد
خخخخ
وقتی در کشور باند بازی باشد وبه مردم احترام گذاشته نشود اینچنین میشود حتی خودرو سازها عذرخواهی هم بلد نیستند
سمند سال خریدم بعداز 3 ماه موتور پیاده شد
خودرو ایرانی گران وبی کیفیت را نخرید خودرو خارجی بخرید حداقل چند سال تعمیرگاه نروید خودرو ایرانی یک خوبی دارد شما بعد از این که ماشین خردید هیچ تجربه نداشته باشید از بس که برای تعمیرگاه های مختلف مراجعه می کنی از همه چیز سر در می آوری
به جان خودم حاضرم سه برابر قیمت به ماشین خارجی پول بدم....اما پول به ماشین بی کیفیت تولید داخلی ندم....اینااا دیگه شورشاااا در اوردن....بابا جمع کنید کارخونه هاتونااااا....دیگه تاکی میخواین با جون مردم بازی کنین
سلام دوستان عزيزو گــرامي.با ايــن پولي كه شركت هاي خودروسازان از مردم ايران عزيز ميگيرند در كشورهاي ديگه ميشه با اين پولها بهترين اتومبيلهاي روز دنيا رو سوار شد تازه با استاندارد يورو6 و اون آپشنهايي كه اون اتومبيلها دارند ايران خودرو يك مانيتور چيني زپــرتــي روي داشبورد گذاشته و سپرو چراغهاي عقب و جلوي سورن رو عوض كرده شده دنا اون وقت 44تومن از مردم ميگيره در صورتي كه تمام آپشنها+گيربكس اتوماتيك+استاندارد يورو6 كمتر از بيست ميليون به پول ايران ميتوني بخري
این چه وضع خودرو سازی است .اطاق 405 یکروز می شور . RD یک روز میشود ROA کیفیت که چه عرض کنم دل خریداران پر خون از سال 90 ببعد کلیه خودرو های تولیدی قابل استفاده نیستند چرا
اگر مردم باشعور بادین وبا ایمان وباغیرت ایران عزیز بتوانند پا بر روی هواهای نفسانی خود بگذارندوفقط فقط چند ماه نهایتا یک سال تحمل کنند وخودروی صفر کیلومتر نخرنندبه خدا خودرو سازان بانصف قیمت وبا بهترین کیفیت حتی با بیشترین مدت اقساط بلندمدت التماستان می کنند.
چرا مردم باید هزینه پر کردن جیب خودروساز و قطعه سازان را بدهند؟ وقتی ماشین صفر با یک یا چند مشکل مشخص، مدام در حال تعویض قطعه معیوب با مشابه معیوب خودش است، خوب معلوم است که پول این پروسه تکراری در جیب چه کسی میرود!!جالب است که این مخارج در قالب گارانتی، از بیت المال هزینه میشود و در نهایت نیز این خودروی معیوب باعث مرگ شماری از هموطنان خواهد بود!!!
اگرخودروسازان میخواهند با خودروهای خارجی خوب رقابت کنند باید تغيير شغل دهند
حالا خوبه همه میفهمند ماشین داخلی چیه با این همه حال خرید میکنند
خودروی بی کیفیت و گران ایرانی توسط مردم با بصیرت تحریم شد........
قابل توجه عزیزان پراید سوار ! نزدیک چراغ قرمز که میشوید عجله برای عبور از چراغ سبز نکنید مخصوصا اگر ماشین جلوی شما پراید باشد ! چون اگر فاصله طولی شما با پراید جلوی کم و سرعت هم کم باشد و ناگهان چراغ راهنما زرد شود ! پراید به علت نداشتن ترمز ایده آل و ایمنی بدنه ! اگر خدای نکرده تصادفی بین دو پراید رخ دهد چشمتان روز بد نبیند که متاسفانه برای بنده افتاد و هر دو پراید از جلو و عقب خسارت شدید دیدند ! فقط به علت نداشتن ترمز خوب و ایمنی بدنه ! با سرعت مطمئنه برانید .
من ميخام بدونم آيا مسولين خودرو ساز ، خودشان هم سوار اين ماشين هاي توليد داخلي مي شوند يا نه؟
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *