رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

درد بی درمان دنیای غرب؛ بی تفاوتی به فجایع انسانی

4:00 - 19 خرداد 1399
کد خبر: ۶۲۷۰۲۵
شیوع بیماری کرونا و متعاقب آن قتل یک شهروند سیاه پوست آمریکایی توسط پلیس این کشور نشان داد که جهان غرب به درد بی درمان بی توجهی به فجایع دست ساخته خود در جهان مبتلاست.
درد بی درمان دنیای غرب؛ بی تفاوتی به فجایع انسانی - زمین پیش از «کرونا» نسبت به جان بسیاری از مردم بیگناه و مظلوم کشور‌ها بی تفاوت بود و اکنون این بی تفاوتی افزون گشته است.

زمین با همه مردمش، همنوعان خود را فراموش کرده است؛ مردمی که پیش از شیوع ویروس کرونا نیز نسبت به سرنوشت مردم کشورهایی چون یمن، سوریه، عراق، فلسطین، افغانستان، لیبی و... بی تفاوت بودند و واکنشی از خود نشان نمی‌دادند.

اکنون همان مردم بی تفاوت به جان دیگر همنوعان خود، دچار یک بیماری خطرناک شده اند که نمی‌توانند پیش بینی کنند آیا امروز زنده خواهند ماند یا نه؟!

بیش از ۷ میلیون مبتلا به کرونا و بیش از ۴۰۰ هزار کشته، عمق تاثیر گذاری این ویروس را نشان می‌دهد که ظرف چهار ماه چنین تلفاتی را به بار آورده است.

شاید بتوان درد مردم جهان را بی دردی نسبت به یکدیگر و بی تفاوتی به کشتار و قتل و جنایتی دانست که سردمداران برخی از همین مردم بی تفاوت و بی درد، مسبب آن جنایات و کشتار‌های بی رحمانه در دنیا هستند.

اکنون که همان کشور‌های قدرتمند و سلطه گر دچار بیماری ویروس کرونا شده اند و اتفاقاً بیشترین تلفات را نیز داشته اند، باز هم نسبت به آینده مردم مظلوم یمن، فلسطین، عراق و افغانستان و برخی دیگر از کشور‌ها بی تفاوت و بی درد هستند و این بی دردی است که آنها را به بلای شدیدتر دچار کرده است.
دنیای غرب که در به وجود آوردن شرایط بحرانی و وخیم در یمن، عراق، سوریه، افغانستان، فلسطین و... نقش اصلی و اساسی دارد، بیشترین ابتلا و تلفات ویروس «کووید ۱۹» را نیز به ثبت رسانده است که اگر از دریچه جهان بینی الهی به آن بنگریم، در می‌یابیم که این بلایی است که بر سر رژیم‌های ظالم نازل شده که دست سران آنها به خون بیگناهان آغشته شده است و در این بلای الهی، دیگران نیز زیان می‌بینند اما نه به اندازه کشور‌هایی که سهم آنها در ویرانی زمین و جنایت علیه بشریت بیشتر است.

مردم آمریکا و برخی کشور‌های دیگر اگر علیه ترامپ و تبعیض نژادی در این کشور دست به اعتراض و راهپیمایی می‌زنند - که کار ارزشمندی است - آیا نباید برای محکوم کردن سران خود به خاطر جنایاتی که در کشور‌های نامبرده مرتکب شده اند، اعتراض کنند و سران خود را وادار کنند تا دست از جنایت بردارند؟

یک سیاه پوست بیگناه در آمریکا به دست پلیس این کشور به قتل می‌رسد و مردم آمریکا و چند کشور دیگر دست به راهپیمایی علیه تبعیض نژادی در آمریکا می‌زنند اما دریغ از آن که بخواهند در دفاع از مردم مظلوم جهان به ویژه مردم مظلوم کشور‌های غرب آسیا که همه مسلمان هستند، اعتراض کنند.

حتی در نوع واکنشی که مردم جوامع غربی نسبت به اتفاقات و حوادث دنیا از خود نشان می‌دهند، تبعیض موج می‌زند.

درک این موضوع که چه بسا بلای ویروس کرونا، به خاطر رفتار‌های حکام رژیم‌های غربی باشد، دشوار نیست و اندکی تفکر و تعمق می‌تواند این حقیقت را آشکار کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *