اتصال لیزر به سلول ها امکان پذیر شد

13:29 - 06 مرداد 1394
کد خبر: ۶۲۶۷۱
خبرگزاری میزان : محققان اسکاتلندی به روشی دست یافته اند که در آن باریکه لیزر به سلول های بدن متصل می شود تا مشاهده و ردیابی لحظه ای آن امکان پذیر شود.

به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از ایرنا ، در این روش یک میکروتشدید کننده اپتیکی توسط بیمار بلعیده می شود و پس از آن میکرو لیزر به سلول های بیمار متصل می شود تا امکان بررسی لحظه ای سلول برای محققان فراهم شود. این میکروتشدید کننده به سلول ها امکان تولید یک باریکه سبزرنگ لیزر را می دهد.در این آزمایش چند گلبول سفید یک داوطلب در تمام روز قابل بررسی و مشاهده بوده است.

این روش گام موثری در توسعه بیوپزشکی، برای کنترل سرطان، رشد سلول ها و شکل گیری التهاب فراهم می کند. در سال 2011 میلادی، محققان دانشگاه های هاروارد و ماساچوست، امکان بررسی سلول ها با استفاده از فناوری لیزر را فراهم کردند. در آزمایشی که همان سال ترتیب داده شد، پروتئین DNA عروس دریایی وارد سلول های کلیه یک داوطلب شد و نور سبز رنگی تولید کرد.

نتایج این تحقیقات در نشریه Nano Letters منتشر شده است.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *