رمزهای وارد شده در نرم افزار تلفنبانک را ذخیره نکنید

13:23 - 06 مرداد 1394
کد خبر: ۶۲۶۴۵
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس پلیس فتا غرب استان تهران درباره خطر ذخیره سازی دائمی اطلاعات بانکی در نرم افزار تلفنبانک هشدار داد.
به گزارش گروه اجتماعی میزان، سرهنگ اصغر باقریان اظهار کرد: با ورود نرم افزارهای تلنفبانک و گسترش استفاده از این نرم افزارها در دهه اخیر، انجام امور مالی شهروندان به مراتب راحت‌تر، ارزان تر و سریع‌تر شده است به گونه ای که این امکان در کنار راه های دیگر انجام غیر حضور کارهای بانکی علاوه بر کاهش ترافیک در شهر های پر جمعیت در کاهش مصرف کاغذ و حفظ محیط زیست تاثیر قابل توجهی داشته است.

سرهنگ باقریان ادامه داد: اما ذخیره سازی اطلاعات بانکی در این نرم افزار ها  می تواند در صورت به سرقت رفتن تلفن همراه، باعث سرقت و خالی شدن حساب بانکی شهروندان شود.

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران ادامه داد: با گرفتن تلفن همراه افراد در اختیار دیگران، فردی که گوشی را در اختیار دارد در صورت ذخیره شدن اطلاعات بانکی در نرم افزار، می تواند به راحتی وارد آن شده و صاحب گوشی را با مخاطرات مالی روبه رو کند، از این رو بهتر است کاربران از ذخیره سازی اطلاعات خود در این نرم افزار ها جلوگیری کنند.

این مقام انتظامی در پایان گفت: کاربران باید تنظیمات نرم افزار های بانکی را به گونه ای تنظیم کنند تا برای انجام هر تراکنش مالی جدید وارد کردن رمز های امنیتی الزامی باشد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *