رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مسابقات سراسری قرآن و عترت قوه‌ قضاییه برگزار می‌‎شود

10:45 - 12 خرداد 1399
کد خبر: ۶۲۵۴۶۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون فرهنگی دادگستری کل استان یزد از برگزاری هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت در سامانه فهام معاونت فرهنگی قوه قضاییه خبر داد.

مسابقات سراسری قرآن و عترت قوه‌قضاییه برگزار می‌گرددمحمدرضا عرشیان در گفت‌و‌گو با میزان، با اعلام خبر برگزاری هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت در سامانه فهام معاونت فرهنگی قوه قضاییه بیان کرد: این مسابقات در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل، درک موضوعی و درک مفاهیم در رده زیر ۱۶ سال و بزرگسال برگزار می‌گردد.

معاون فرهنگی دادگستری استان یزد مهلت ثبت نام در مسابقات سراسری قرآن و عترت قوه‌قضاییه در سال جاری را تا اول تیر ماه سال جاری اعلام کرد و گفت: به غیر از رشته‌های درک مفاهیم و حفظ موضوعی در مقطع بزرگسالان سایر مقاطع و رشته تا اول تیرماه فرصت دارند تا از سامانه فهام معاونت فرهنگی ثبت نام نمایند.

وی تصریح کرد: قرآن به عنوان معجزه جاوید پیامبر (ص)، بهترین روش و سبک زندگی را برای انسان ترسیم کرده است چراکه انسان، مخلوق خدایی است که به حقیقت انسانی و ابعاد وجودی و نیاز‌های روحی و جسمی مخلوق خود واقف است و در قرآن به تمام این موارد مورد نیاز بشر پرداخته است.

 

این مقام مسئول قوانین و مقررات قرآن کریم را منطبق با فطرت بشری دانست و تصریح کرد: تمام نیاز‌های مادی و معنوی انسان با وجود ارزشمند قرآن تامین شده، زیرا بهترین وسیله هدایت و برون رفت از دغدغه‌ها و بحران‌های سخت آخرالزمان قران محسوب می‌شود.

عرشیان انفاق و همدلی و کمک مؤمنانه خیرین به اقشار آسیب‌پذیر در بحران بیماری ویروسی کرونا را بهترین شاخص عمل به سبک زندگی قرآنی دانست و ابراز کرد: اهالی قرآن با نصب‌العین قرار دادن دستورات قرآنی توانستند در بحران کرونا به خوبی سبک زندگی قرآنی خود را به نمایش بگذارند و چراغ امید را در دل نیازمندان، زنده نگهدارند.

وی افزود: کسانی که در مسیر حق‌تعالی و قرآن حرکت می‌کنند، خداوند نیز موانع و مشکلات سد راه آن‌ها برمی‌دارد و مردم قرآنی ما این موضوع را در بحران ویروس کرونا در قالب همدلی و وحدت احساس کردند.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *