تهیه «سند استراتژی ایران در برابر اثرات تغییر اقلیم و کاهش انتشار گازهای گل‌خانه‌ای»/ رونمایی از 80 درصد این برنامه تا پایان مرداد

9:30 - 05 مرداد 1394
کد خبر: ۶۲۲۷۱
خبرگزاری میزان: مدیرپروژه تغییرات آب وهوا سازمان محیط زیست کشور با اعلام خبر تهیه سند «استراتژی جمهوری اسلامی ایران در برابر اثرات تغییر اقلیم و کاهش انتشار گازهای گل خانه‌ای»گفت: تا انتهای مرداد 80 درصد این سند که مربوط به مباحث کاهش انتشار، آب، امنیت غذایی، کشاورزی و تنوع زیستی همچنین منابع طبیعی رونمایی شود تا در تراز ملی به مشورت گذاشته خواهد شد.
تهیه سند استراتژی ایران در برابر اثرات تغییر اقلیم و کاهش انتشار گازهای گل خانه ای/ رونمایی از 80 درصد این برنامه تا انتهای مرداد// منتشر شودمحسن ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، با اعلام خبر تهیه سند «استراتژی جمهوری اسلامی ایران در برابر اثرات تغییر اقلیم و کاهش انتشار گازهای گل خانه‌ای» خاطرنشان کرد: این سند سه برنامه توسعه آتی شامل برنامه‌های ششم، هفتم و هشتم توسعه را در بر می‌گیرد.

وی با بیان این که تاکنون بیش از 20 نشست فنی در موضوعات متفاوت با پشتوانه مطالعاتی برای تهیه این سند برگزار شده است، اظهار کرد: تا انتهای مرداد 80 درصد این سند که مربوط به مباحث کاهش انتشار، آب، امنیت غذایی، کشاورزی و تنوع زیستی و منابع طبیعی رونمایی شود تا در تراز ملی به مشورت گذاشته شود. این سند برنامه عملی کشور در برابر تغییرات آب و هوا است.

مدیرپروژه تغییرات آب وهوا سازمان محیط زیست کشور با اشاره به اینکه در فرآیند تهیه این سند نظرهای مشورتی از تمام دستگاه های ذی ربط دریافت می شود، گفت: اما این نظرها، مشورتی محسوب می شود. هر بخش پس از آماده شدن به کارگروه ملی تغییرات آب و هوا که شامل نمایندگان رسمی دستگاه ها - که در سطح معاون وزیر هستند- است، ارائه می شود.

ناصری در پایان عنوان کرد: با تصویب آن در کارگروه ملی تغییرات آب و هوا، این سند برای برنامه ریزی و اجرا به هیئت دولت ارسال می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *