دست اندرکاران اطلاع رسانی در دادگستری نقش ویژه‌ای در تحقق اهداف سند تحول قضایی ایفا می‌کنند

18:31 - 28 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۲۱۶۳۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری فارس بر اهمیت توجه به عرصه اطلاع رسانی در دوران تحول قضایی تأکید کرد و گفت: روابط عمومی‌ها می‌توانند نقش ویژه‌ای در سرعت تحقق اهداف سند تحول قضایی در کشورایفا نمایند.

دست اندرکاران اطلاع رسانی در دادگستری نقش ویژه‌ای در تحقق اهداف سند تحول قضایی ایفا می‌کنند - رییس کل دادگستری استان فارس در نشستی که ظهر امروز به مناسبت روز روابط عمومی با مدیر و کارشناسان رسانه و ارتباطات دادگستری فارس و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه استان برگزارشد بر اهمیت توجه به عرصه اطلاع رسانی در دوران تحول قضایی تأکید کرد و بیان داشت روابط عمومی‌ها می‌توانند نقش ویژه‌ای در سرعت تحقق اهداف سند تحول قضایی در کشورایفا نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در شب‌های قدر و تبریک روز روابط عمومی به همه دست اندرکاران عرصه ارتباطات به ویژه مسئولان و کارشناسان روابط عمومی سازمان‌های مرتبط با دستگاه قضا در استان تصریح کرد: باید با پشتوانه رسانه‌ای و استفاده از ابزار‌های ارتباطی و وسایل ارتباط جمعی اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته توسط دستگاه قضایی در سطح جامعه نمود پیدا کند.

وی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی بویژه از طریق فضای مجازی و دیجیتال از سوی روابط عمومی‌ها تأکید کرد: امروز می‌توان از ظرفیت فضای مجازی و کانال‌های ارتباطی به عنوان ابزار‌های رسانه‌ای دستگاه قضایی و اطلاع رسانی در سطح جامعه به نحو شایسته استفاده کرد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان فارس در ادامه افزود: هزاران اقدام مثبت و در خور توجه در دستگاه قضایی از جمله رعایت حقوق شهروندی، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و مالی و مجازات‌های جایگزین حبس انجام می‌شود که در صورت عدم اطلاع رسانی به موقع و مفید، دشمنان نظام و انقلاب سعی در برعکس جلوه دادن آن و خدشه وارد کردن به اقدامات نظام قضایی کشور دارند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی افزود: از زمانی که آیت اله رئیسی سکاندار مدیریت در قوه قضائیه شدند اقدامات متعددی در راستای دوران تحول در قوه قضائیه در دستور کار قرار گرفت که از جمله آن تقویت اطلاع رسانی از طریق وسایل ارتباط جمعی است که انتظار می‌رود این رویکرد در استان‌ها نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان و کارشناسان روابط عمومی دادگستری و سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه در استان باید از تحولات و رویداد‌های جهان و جامعه آگاه باشند بیان داشت: اطلاع از حوادث و رویداد‌های جهانی، ملی و منطقه‌ای نقطه آغازی در جهت تدوین استراتژی‌های رسانه‌ای است چرا که با شناخت علمی و استفاده از دانش روز و بهره گیری از بهترین و رساترین رسانه است که می‌توان حوادث، رویداد‌ها و آخرین تحولات، دستگاه قضایی و دادگستری را در سطح کشور اطلاع رسانی و زمنیه تقویت امید و افزایش سرمایه اجتماعی قوه قضائیه را فراهم نمود.

رئیس شورای اطلاع رسانی دادگستری استان فارس همچنین بر انطباق سیاست‌های رسانه‌ای روابط عمومی دادگستری و سازمان‌های وابسته به قوه قضایئه در استان با دستورالعمل اطلاع رسانی ابلاغ شده توسط قوه قضائیه تأکید کرد و بیان داشت: امروز در دستگاه قضایی بیش از گذشته زمینه اطلاع رسانی تقویت شده و جایگاه و اهمیت روابط عمومی نیز بیش از همیشه است؛ بنابراین همکاری و هماهنگی بیشتر روابط عمومی دادگستری‌ها و سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه و ارتباط با رسانه‌ها می‌تواند بخش قابل توجهی از اهداف تعیین شده در سند تحول در قوه قضائیه را محقق نماید.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی به مسئولان، متخصصین و کارشناسان روابط عمومی دادگستری و سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه در استان فارس تأکید کرد: بر ایجاد ارتباطات حسنه و مناسب با اصحاب رسانه، صداو سیما و فعالان فضای مجازی تأکید کرد و افزود: در این بین اطلاع رسانی‌ها باید در چارچوب‌های قانونی و معیار‌های تعیین شده مدیریت شود چرا که همه مخاطبان انتظار دریافت پیام و اطلاعات سنجیده و قانونی را از مجموعه قضایی دارند.

وی بر جدی گرفتن مدیریت بحران از سوی دست اندرکاران حوزه اطلاع رسانی در شورای قضایی استان تأکید کرد و گفت: مسئولان روابط عمومی با تحلیل، تفسیر و تصمیم سازی‌های به موقع و مناسب در موقعیت‌های مختلف بحرانی از سوء استفاده رسانه‌های معاند و شکل گیری شایعات پیشگیری نمایند.

رییس شورای قضایی استان فارس همچنین به مسئله آموزش فعالین عرصه روابط عمومی نیز اشاره کرد و گفت: لازم است معاونت منابع انسانی دادگستری فارس دوره‌های آموزشی ویژه‌ای در راستای تقویت بنیه آموزشی کارشناسان روابط عمومی و همچنین آشنایی قضات و کارکنان مجموعه با پیچیدگی‌های اطلاع رسانی برگزار کند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در پایان از برنامه ریزی ویژه در خصوص برگزاری جلسات شورای قضایی استان با مسئولان روابط عمومی سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه در راستای رفع موانع و مشکلات خبر داد.

گفتنی است در ابتدای این نشست مدیرروابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان فارس و همچنین مسئولان روابط عمومی سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه در استان ضمن ارائه گزارش از عملکرد یک ساله خود به بیان مشکلات اطلاع رسانی در حوزه‌های کاری خود پرداختند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *