بازنگری در مفاهیم و ماموریت‌های روابط عمومی از الزامات شرایط کنونی است

12:38 - 27 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۲۱۱۸۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: تغییرات گسترده و روزافزون کنونی در عرصه علم ارتباطات و روابط عمومی به ویژه در حوزه ارتباطات آنلاین، ضرورت بازنگری در مفاهیم، وظایف و ماموریت‌های علم، فن و هنر روابط عمومی بالاخص روابط عمومی قوه قضائیه متناسب با شرایط روز را ایجاد کرده است.
بازنگری در مفاهیم و ماموریت‌های روابط عمومی از الزامات شرایط کنونی است - یدالله موحد در دیدار مدیر و کارشناسان روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان به مناسبت ۲۷ اردیبهشت ماه، روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات با تاکید بر این مطلب که اهمیت ارتباط دوسویه مردم و قوه قضائیه برکسی پوشیده نیست، افزود: تنویر افکار عمومی، پاسخ به شایعات و روشنگری نسبت به خدمات قضات و کارکنان خدوم این قوه و همچنین اطلاع رسانی پیرامون مبارزه قوه با فساد در بدنه‌ی نظام و دستگاه بر عهده روابط عمومی است.

وی از روابط عمومی به عنوان نقشی حساس، کلیدی و بسیار اثرگذار یاد کرد و ادامه داد: نقش روابط عمومی‌ها به نحوی است که اگر به درستی ایفا شود برآورد و جایگاه دستگاه را ارتقا می‌بخشد و اگر دچار ضعف باشد، منتهی به تنزل موقعیت دستگاه در انظار عمومی می‌شود.

وی در ادامه از عملکرد روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان تقدیر کرد و افزود: امیدواریم این واحد در سال جدید با ابتکارات و نوآوری‌های متناسب با شرایط کشور به فعالیت خود قوت بخشد.

وی با تاکید بر این که روابط عمومی هنر مردم داری است، خاطرنشان کرد: روابط عمومی تمامی تلاش خود را معطوف تنظیم روابط سازمان و مردم می‌کند و هوشمندانه سعی می‌کند که اهداف و برنامه‌های سازمان را با اتکاء به اصول اخلاقی و رسالت حرفه‌ای در قالب کار برنامه‌ای در جهت تحقق و حفظ منافع سازمان و مردم بکار بندد.

رییس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: برقراری ارتباط صحیح و منطقی و اصولی با مخاطبان، اطلاع رسانی شفاف و روشن خدمات انجام شده و دریافت انتظارات و خواسته‌های مخاطبان با بکار گیری روش و فنون مختلف از وظایف روابط عمومی‌ها به شمار می‌رود.

موحد ادامه داد: رسالت روابط عمومی زمانی برجسته‌تر می‌شود که منجر به افزایش رضایت مندی و کمک به احقاق حقوق عامه شود و از انجایی که اهمیت کیفیت رابطه‌ای که ما با دیگران داریم در سرنوشت، آینده و در شکل گیری روابط بعدی ما به شدت موثر است، هر چه قدر این روابط محکم‌تر باشد ما به اهدافمان نزدیک‌تر خواهیم شد.

وی تصریح کرد: ارتباطات و اهمیت آن به عنوان یکی از مهم‌ترین اصل‌های مدیریتی پذیرفته شده است به همین دلیل امروزه کم‌تر سازمان موفقی را می‌توان یافت که واحد یا بخشی تحت عنوان روابط عمومی نداشته باشد. واحد روابط عمومی دریچه ارتباط سازمان با افراد داخل و خارج سازمان است که می‌تواند از این طریق، سازمان را به اهداف مورد نظر در چشم انداز‌های تعریف شده نزدیک‌تر کند.

رییس کل دادگستری استان کرمان در پایان گفت: اینجانب ضمن تبریک ۲۷ اردیبهشت ماه، روز ملی ارتباطات و روابط عمومی، امیدوارم تعهد، تخصص و پشتکار دست اندرکاران این حوزه به خصوص در دادگستری کل استان کرمان در مسیر عمل به آرمان شفافیت، آگاهی رسانی و اعتمادسازی و فسادستیزی و خدمت به جامعه هدف بیش از گذشته مثمر ثمر و اثرگذار باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *